Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Paulo Freire i pedagogija obespravljenih (CROSBI ID 240531)

Prilog u časopisu | stručni rad

Silov, Mile Paulo Freire i pedagogija obespravljenih // Naša riječ (Rab), VII (2015), 13; 9-11

Podaci o odgovornosti

Silov, Mile

hrvatski

Paulo Freire i pedagogija obespravljenih

Paulo Freire (1921.-1997.) bio je brazilski učitelj, pedagog i humanist. Rođen je u obitelji srednje klase koja je osiromašila u vrijeme velike ekonomske krize u razdoblju 1929. - 1933. godine. Složene društvene i obiteljske (ne)prilike utjecale su na Freire- ove poglede na društvo, život i obrazovanje. Utemeljio je smjer u pedagogiji koji je nazvan pedagogija obespravljenih. Freire-ove pogleda na odgoj, obrazovanje i pedagogiju možemo shvatiti analizom društvenih, gospodarskih, političkih i prosvjetnih uvjeta 60-tih i 70-tih godina XX. stoljeća u Latinskoj Americi. Odgovori na takve (ne)prilike u državama Latinske Amerike bili su različiti, na primjer, ideja oslobođenja u formi revolucije (Che Guevara, gerilski pokreti), religija oslobođenja (pater Camilo Torres i dr.) i pedagogija oslobođenja (P. Freire). Pedagogijom oslobođenja P. Freire je dokazao da i odgoj, obrazovanje i škola mogu biti u funkciji društvenih promjena. Autor dokazuje da pedagogija obespravljenih ispunjava osnovne kriterije kojima definiramo ideologiju fašizma: militarizam (dominacija vojske), politička indoktrinacija i sprega konzervativnih društvenih snaga i klerikalizma.

Paulo Freire ; učitelj ; pedagog ; humanist ; pedagogija obespravljenih

nije evidentirano

engleski

Paulo Freire and pedagogy of the disadvantaged

nije evidentirano

Paulo Freire ; teacher ; pedagogue ; humanist ; pedagogy of the disadvantaged

nije evidentirano

Podaci o izdanju

VII (13)

2015.

9-11

objavljeno

1847-5035

Povezanost rada

Povezane osobe



Pedagogija

Poveznice