Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zavičajna narodna glazba u nastavi Glazbene kulture (CROSBI ID 411079)

Ocjenski rad | diplomski rad

Liščić, Dinka Zavičajna narodna glazba u nastavi Glazbene kulture / Šulentić Begić, Jasna (mentor); Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2017

Podaci o odgovornosti

Liščić, Dinka

Šulentić Begić, Jasna

hrvatski

Zavičajna narodna glazba u nastavi Glazbene kulture

Kulturna je baština dio povijesti svakog naroda te sadrži brojne elemente i vrijednosti kojima svaki narod čuva i ponosno ističe svoj identitet. Očuvanjem i promicanjem kulturne baštine osiguravamo egzistenciju raznolikih naroda te prenošenje tih spoznaja na one čije vrijeme tek dolazi i koji će kulturnu baštinu proširivati. U današnje vrijeme potrebno je implementirati kulturnu baštinu u nastavu kako bi učenici, od malih nogu, znali po čemu je njihov zavičaj toliko značajan. Ovim je akcijskim istraživanjem provedena implementacija zavičajne narodne glazbe u nastavu Glazbene kulture te su anketnim upitnikom nakon održanih sati ispitana učenička mišljenja o ovakvoj nastavi. Akcijsko je istraživanje provedeno u ožujku 2017. godine u jednoj vinkovačkoj osnovnoj školi (Osnovna škola Ivana Mažuranića) tijekom 12 sati nastave Glazbene kulture odnosno tijekom četiri sata u svakom razredu. Istraživanjem su obuhvaćena 64 učenika prvog, drugog i trećeg razreda. Na svakom satu upoznavao se nastavni sadržaj zavičajne narodne glazbe različitih regija Republike Hrvatske. Cilj istraživanja bio je uvidjeti učenički interes za određeno nastavno područje u nastavi Glazbene kulture i učeničku preferenciju za pojedine elemente tradicijske baštine kao što su pjesme, skladbe, plesovi, nošnje, instrumenti, ali i pojedine regije Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazali su da se učenicima svidjela nastava Glazbene kulture u koju su bili implementirani elementi hrvatske tradicijske baštine zavičajnih regija Republike Hrvatske te su na takvu vrstu nastave pozitivno reagirali i aktivno u njoj sudjelovali. Najviše im se svidjelo pjevanje tradicijskih pjesama, zatim nošnje i instrumenti te slušanje tradicijskih skladbi. Zavičajna regija koja se učenicima najviše svidjela jest Dalmacija. Sljedeća je Slavonija, Baranja i Srijem, zatim Središnja i sjeverozapadna Hrvatska te na kraju Međimurje i Podravina.

nastava Glazbene kulture, tradicijska baština, zavičajne regije, međupredmetno povezivanje, korelacij

nije evidentirano

engleski

Teaching regional folk music in elementary music education

nije evidentirano

classes of Music education, traditional heritage, cultural regions, inter subject cohesion, correlation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

125

03.07.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija