Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Koncepti odijevanja u filmovima “Blade Runner” i “Matrix” (CROSBI ID 411053)

Ocjenski rad | diplomski rad

Milas, Marijana Koncepti odijevanja u filmovima “Blade Runner” i “Matrix” / Purgar, Krešimir (mentor); Zagreb, Tekstilno-tehnološki fakultet, . 2017

Podaci o odgovornosti

Milas, Marijana

Purgar, Krešimir

hrvatski

Koncepti odijevanja u filmovima “Blade Runner” i “Matrix”

Koncepti odijevanja u filmovima Blade Runner i Matrix prvenstveno se odnose na prenošenje i definiranje karaktera likova u filmu kroz raznolikost odjevnih kombinacija. Ovise o nekoliko bitnih odrednica, kao što su radnja samoga filma uklopljena u određeni filmski žanr, vrijeme i mjesto događaja, produkcijski uvjeti i sl. Ove odrednice polazišna su točka osmišljavanja i kreiranja kostima kojima je svrha upotpuniti cjelokupni vizualno-kreativni dojam. Kostimi u filmu sa sobom nose određenu simboliku do koje možemo doprijeti tek sagledavajući cjelinu osobe koja ga nosi i zato se kostim ne može svesti samo na svoju užu namjenu. Svaki film žanra znanstvene fantastike sadrži neobične, a ponekad i nenosive kostime, koji su izrađeni od još neobičnijih materijala i nisu prispodobivi ostalim filmskim žanrovima. Za razliku od mnogih suvremenih filmova, Blade Runner samoga sebe ne objašnjava u potpunosti. Usprkos jasnom slijedu događaja, odgovori na glavna pitanja ostavljeni su po strani. Ono što je u filmu izrazito prisutno jestu različiti oblici umjetne inteligencije i sveprisutnost slika: sintetičke životinje, replikanti i predimenzionirani ekrani pridonose dojmu da u filmu prirodnost ne postoji. Prisutnost brojnih stilskih elemenata noira čini ga estetski još složenijim i maštovitijim. Glavna karakteristika radnje filma Blade Runner je postindustrijsko i postapokaliptičko propadanje civilizacije, uključujući i kostime filma koji su odraz toga cjelokupnog degradirajućeg stanja. Postmoderni duh Blade Runnera temelji se na ponovnom korištenju odbačenih stvari i zaboravljenih estetika. Otpad, recikliranje i konzumerizam susreću se s modom inispiriranom noir filmovima, koja je u ovom slučaju nosiva umjetnost. Kombiniranje dviju paralelnih priča – one o životnom vijeku replikanata i one o civilizaciji na umoru – efektno je pretočeno u postmoderno stanje odijevanja koje je obilježeno ponovnom upotrebom odbačene i zaboravljene odjeće. Analizom odjeće likova u Matrixu dolazimo također do zaključka kako ona ne spada u uobičajenu kostimografiju žanra znanstvene fantastike. Prvenstveno zato što u Matrixu kostimi ne nagovještavaju kakva će se odjeća nositi u budućnosti. Ali, odjeveno tijelo u Matrixu ipak je nedvojbeni simbol preobrazbe i promjena jer se njime, kako smo vidjeli, može neograničeno manipulirati. Odnos tehnologije i tijela prikazan u ovome filmu već sada ima ekvivalente i u stvarnosti, zahvaljujući ubrzanom razvoju tehnologije koja svakim danom sve više i sve sudbonosnije transformira naš život i naše tijelo.

odijevanje, kostimografija, Blade Runner, Matrix, znanstvena fantastika

nije evidentirano

engleski

Costume design in motion pictures: “Blade Runner” and “Matrix”

nije evidentirano

clothing, costume design, Blade Runner, Matrix, science fiction

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59

29.06.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Tekstilno-tehnološki fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti