Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 883311

Radikalnost i temporalnost : Julije Knifer, autoportret i umjetničke paradigme 20. stoljeća


Kalčić, Silva
Radikalnost i temporalnost : Julije Knifer, autoportret i umjetničke paradigme 20. stoljeća // Slika i antislika – Julije Knifer i problem reprezentacije / Purgar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Centar za vizualne studije, 2017. str. 101-126


Naslov
Radikalnost i temporalnost : Julije Knifer, autoportret i umjetničke paradigme 20. stoljeća
(Radicality and Temporality : Julije Knifer, self- portrait and art paradigmas of the 20th century)

Autori
Kalčić, Silva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Slika i antislika – Julije Knifer i problem reprezentacije

Urednik/ci
Purgar, Krešimir

Izdavač
Centar za vizualne studije

Grad
Zagreb

Godina
2017

Raspon stranica
101-126

ISBN
978-953-55420-3-2

Ključne riječi
antislika, autoportret, monokrom, procesualnost u umjetnosti
(anti-painting, self-portrait, monochrome, processuality in art)

Sažetak
Bez obzira na transhistorijski razgovor s antikom (ornamentalni motiv u nazivu djela, repetitivno ponavljanja obrasca), Kniferove slike meandra u Brysonovoj antinomiji između “diskursa” i “figure” u “figurativnom” aspektu predstavljaju “vizualno iskustvo neovisno o jeziku”, odnosno “bivanje slikom” (being-as- image). Između 1970. i 1975. godine Knifer je počeo škarama izrezivati meandre, u crnom i bijelom papirnom kolažu, a nakon izložbe Yvesa Kleina u Zagrebu 1970. godine počeo je primjenjivati IKB ultramarin plavu i boju zlata, također obje boje na jednoj slici u odnosu motiv-pozadina, kao svojevrstan hommage Kleinu, njegovim monokromima i monogoldima, odnosno tendenciji monomanije koja iznalazi svoj završeni oblik, ne-forme, u Monogolds, vizualno rezonantnim platnima nabijenima listićima zlatne boje. Kniferov radni proces i u njemu nastale slike određene su "funkcionalnim mišljenjem”, dok crni motiv- bijela pozadina, ili crna pozadina-bijeli motiv, simboliziraju osovinu “instinkt- inteligencija”.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu

Profili:

Avatar Url Silva Kalčić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Kalčić, Silva
Radikalnost i temporalnost : Julije Knifer, autoportret i umjetničke paradigme 20. stoljeća // Slika i antislika – Julije Knifer i problem reprezentacije / Purgar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Centar za vizualne studije, 2017. str. 101-126
Kalčić, S. (2017) Radikalnost i temporalnost : Julije Knifer, autoportret i umjetničke paradigme 20. stoljeća. U: Purgar, K. (ur.) Slika i antislika – Julije Knifer i problem reprezentacije. Zagreb, Centar za vizualne studije, str. 101-126.
@inbook{inbook, author = {Kal\v{c}i\'{c}, S.}, editor = {Purgar, K.}, year = {2017}, pages = {101-126}, keywords = {anti-painting, self-portrait, monochrome, processuality in art}, isbn = {978-953-55420-3-2}, title = {Radicality and Temporality : Julije Knifer, self- portrait and art paradigmas of the 20th century}, keyword = {anti-painting, self-portrait, monochrome, processuality in art}, publisher = {Centar za vizualne studije}, publisherplace = {Zagreb} }