The impact of consumer demographics on consumer decision-making process (CROSBI ID 240459)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Štulec, Ivana ; Petljak, Kristina ; Rakarić, Jelena
engleski
The impact of consumer demographics on consumer decision-making process
Ponašanje potrošača u procesu kupovnog odlučivanja određeno je mnogim čimbenicima, a cilj ovog rada je istražiti utjecaj demografskih čimbenika na proces donošenja kupovne odluke. Za potrebe rada provedeno je primarno istraživanje među hrvatskim potrošačima instrumentom anketnog upitnika s ciljem ispitivanja utječu li, i na koji način, demografske karakteristike ispitanika poput spola, dobi, obrazovanja, radnog statusa i osobnih prihoda na proces donošenja odluke o kupovini. Identificiranje demografskih obilježja potrošača pomaže maloprodavačima u određivanju ciljnih tržišta te u predviđanju budućih kupovnih navika potrošača. Znanstveni doprinos rada ogleda se u tome što je kupovni proces istraživan zasebno po fazama procesa temeljem čega se mogu donijeti konkretni zaključci i preporuke maloprodavačima kako prilagoditi maloprodajnu strategiju ciljanom segmentu potrošača. U obradi rezultata EKON. MISAO I PRAKSA DBK. GOD XXVI. (2017.) BR. 1. (381-403) I. Štulec, K. Petljak, J. Rakarić: UTJECAJ… 382 korišteni su statistički testovi, t-test i ANOVA. Rezultati pokazuju da demografske karakteristike ispitanika utječu na proces donošenja odluke o kupovini, te da se njihov utjecaj razlikuje, kako međusobno, tako i po fazama kupovnog procesa.
consumer behaviour ; consumer decision-making process ; consumer demographics
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
26 (1)
2017.
381-404
objavljeno
1330-1039
1848-963X
Povezanost rada
Ekonomija