Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 88308

Povezanost roditeljskih meta-emocija i bihevioralno-emocionalnih problema djece predškolske dobi


Brajša-Žganec, Andreja
Povezanost roditeljskih meta-emocija i bihevioralno-emocionalnih problema djece predškolske dobi // XIII. Dani psihologije u Zadru, Sažetci radova / Sorić, Izabela (ur.).
Zadar: Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Zadru, 2002. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Povezanost roditeljskih meta-emocija i bihevioralno-emocionalnih problema djece predškolske dobi
(The relationship between parental meta-emotion and behavioural-emotional problems of preschool children)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XIII. Dani psihologije u Zadru, Sažetci radova / Sorić, Izabela - Zadar : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Zadru, 2002

Skup
XIII. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 23.-25. 05. 2002

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Roditelji; meta-emocije; predškolska djeca; externalizrani i internalizirani problemi
(Parents; meta-emotion; preschool children; externalising and internalising problems)

Sažetak
Istraživanja roditeljskih meta-emocija i uloge meta-emocija u dječjem razvoju jedan su od noviji pristup u istraživanjima odnosa između obiteljskog funkcioniranja i dječje prilagodbe (Hooven, Gottman i Katz 1995 ; Gottman, Katz i Hooven, 1996). Emocionalni život u obitelji i roditeljske meta-emocije predstavljaju dio mehanizama koji djeluju unutar obiteljskog sustava i prema spomenutim autorima važni su za dječju psihosocijalnu prilagodbu, njihovo školsko postignuće, pozitivne odnose s vršnjacima, psihofizičko zdravlje, socijalnu kompetenciju te samopoštovanje. Uz to roditeljske meta-emocije povezuju se s dječjim bihevioralno-emocionalnim problemima, odnosno s dječjom psihopatologijom. Roditeljske meta-emocije odnose se na roditeljske osjećaje i svjesnost vlastitih emocija te na roditeljsku svjesnost emocionalnog života njihovog djeteta i roditeljske pokušaje da se uspostavi emocionalna veza s djetetom putem postupanja s uvažavanjem s dječjim emocijama. U radu se opisuje razvoj instrumenta za mjerenje strukture roditeljskih meta-emocija. Dobivene su četiri dimenzije strukture roditeljskih meta-emocija posebno za oca posebno za majku posebno za emociju tuge te intenzivne ljutnje. Provjerava se povezanost emocionalnog funkcioniranja u obitelji s nekim mjerama dječje psihosocijalne prilagodbe. Konkretno ispituju se povezanosti dimenzija strukture roditeljskih meta-emocija mjernih posebno za oca posebno za majku posebno za emociju tuge te posebno za intenzivnu ljutnju s dječjim bihevioralnim i emocionalnim problemima. Preliminarni rezultati pokazuju da je emocionalni aspekt odnosa roditelj-dijete jednim dijelom povezan s dječjim bihevioralno-emocionalnim problemima. Četiri dimenzije strukture roditeljskih meta-emocija, posebno za oca posebno za majku, posebno za emociju tuge te posebno za intenzivnu ljutnju različito su povezane s dječjim bihevioralno-emocionalnim problemima. Roditelji koji imaju razvijenu svijest o vlastitim i dječjim emocijama tuge i intenzivne ljutnje i koji znaju postupati s dječjim emocijama imaju djecu s manje bihevioralno-emocionalnih problema. Pri tome te su povezanosti izraženije za majčine procjene u odnosu na očeve te za emociju tuge u odnosu na intenzivnu ljutnju. Razložiti će se praktična vrijednost opisanih instrumenata strukture roditeljskih meta-emocija u prevenciji dječje psihopatologije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
01940102

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Andreja Brajša-Žganec, (185362)