Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Budućnost škole i utopijsko mišljenje (CROSBI ID 58946)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Silov, Mile Budućnost škole i utopijsko mišljenje // Zbornik odabranih radova s 11. Međunarodnoga balkanskog kongresa obrazovanja i znanosti „Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost“, tematsko područje: Kvaliteta i inkluzivnost obrazovanja – preduvjeti održive budućnosti / Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 33-41

Podaci o odgovornosti

Silov, Mile

hrvatski

Budućnost škole i utopijsko mišljenje

Na razvitak škole kao odgojne zajednice koja promiče znanje, vještine i ljudskost (Silov, 2003) utjecali su vrste komunikacije, obilježja društveno-ekonomskih odnosa, socijalno- političke doktrine koje su dominirale u pojedinim razdobljima povijesti, razvitak tehnologije i teorijsko promišljanje smisla škole. Utopijsko mišljenje otvara nove mogućnosti za raspravu o budućnosti škole. Utopija je vizija drukčijeg društva. Utopijska svijest smjera prema promjeni sadašnjeg u novo, buduće stanje kao promjena načina života, pronalaženja novih istina, novih spoznaja i zauzimanje otvorenosti prema mogućoj realnosti (Oklobdžija, 1990), Bloch (1981) svojim je principom nada dao najbolji odgovor kritičarima smisla utopije. Utopijsko mišljenje, sve od početka velikih religija, preko poznatih filozofa i pedagoga današnjih dana, imalo je važnu ulogu u raspravama o budućnosti društva i škole. Dominacija kapitalizma, nacionalizma, konzervatizma i scijentizma nepovoljno djeluje na utopijsko mišljenje o budućnosti škole. Međutim, suvremena informacijsko-komunikacijska tehnologija otvara nove mogućnosti za utopijsko mišljenje o budućoj školi.

budućnost ; informacijsko-komunikacijske tehnologije ; princip nada ; škola ; utopijsko mišljenje

nije evidentirano

engleski

The Future of School and Utopian Thought

nije evidentirano

future ; information-communication technologies ; principle of hope ; school ; utopian thought

nije evidentirano

Podaci o prilogu

33-41.

objavljeno

Podaci o knjizi

Zbornik odabranih radova s 11. Međunarodnoga balkanskog kongresa obrazovanja i znanosti „Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost“, tematsko područje: Kvaliteta i inkluzivnost obrazovanja – preduvjeti održive budućnosti

Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2017.

978-953-8115-24-0

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice