Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 882795

Budućnost škole i utopijsko mišljenje


Silov, Mile
Budućnost škole i utopijsko mišljenje // Zbornik odabranih radova s 11. Međunarodnoga balkanskog kongresa obrazovanja i znanosti „Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost“, tematsko područje: Kvaliteta i inkluzivnost obrazovanja – preduvjeti održive budućnosti / Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 33-41


Naslov
Budućnost škole i utopijsko mišljenje
(The Future of School and Utopian Thought)

Autori
Silov, Mile

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Zbornik odabranih radova s 11. Međunarodnoga balkanskog kongresa obrazovanja i znanosti „Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost“, tematsko područje: Kvaliteta i inkluzivnost obrazovanja – preduvjeti održive budućnosti

Urednik/ci
Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2017

Raspon stranica
33-41

ISBN
978-953-8115-24-0

Ključne riječi
budućnost ; informacijsko-komunikacijske tehnologije ; princip nada ; škola ; utopijsko mišljenje
(future ; information-communication technologies ; principle of hope ; school ; utopian thought)

Sažetak
Na razvitak škole kao odgojne zajednice koja promiče znanje, vještine i ljudskost (Silov, 2003) utjecali su vrste komunikacije, obilježja društveno-ekonomskih odnosa, socijalno- političke doktrine koje su dominirale u pojedinim razdobljima povijesti, razvitak tehnologije i teorijsko promišljanje smisla škole. Utopijsko mišljenje otvara nove mogućnosti za raspravu o budućnosti škole. Utopija je vizija drukčijeg društva. Utopijska svijest smjera prema promjeni sadašnjeg u novo, buduće stanje kao promjena načina života, pronalaženja novih istina, novih spoznaja i zauzimanje otvorenosti prema mogućoj realnosti (Oklobdžija, 1990), Bloch (1981) svojim je principom nada dao najbolji odgovor kritičarima smisla utopije. Utopijsko mišljenje, sve od početka velikih religija, preko poznatih filozofa i pedagoga današnjih dana, imalo je važnu ulogu u raspravama o budućnosti društva i škole. Dominacija kapitalizma, nacionalizma, konzervatizma i scijentizma nepovoljno djeluje na utopijsko mišljenje o budućnosti škole. Međutim, suvremena informacijsko-komunikacijska tehnologija otvara nove mogućnosti za utopijsko mišljenje o budućoj školi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mile Silov (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Silov, Mile
Budućnost škole i utopijsko mišljenje // Zbornik odabranih radova s 11. Međunarodnoga balkanskog kongresa obrazovanja i znanosti „Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost“, tematsko područje: Kvaliteta i inkluzivnost obrazovanja – preduvjeti održive budućnosti / Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 33-41
Silov, M. (2017) Budućnost škole i utopijsko mišljenje. U: Bouillet, D., Đuranović, M. & Tot, D. (ur.) Zbornik odabranih radova s 11. Međunarodnoga balkanskog kongresa obrazovanja i znanosti „Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost“, tematsko područje: Kvaliteta i inkluzivnost obrazovanja – preduvjeti održive budućnosti. Zagreb, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 33-41.
@inbook{inbook, author = {Silov, M.}, year = {2017}, pages = {33-41}, keywords = {future, information-communication technologies, principle of hope, school, utopian thought}, isbn = {978-953-8115-24-0}, title = {The Future of School and Utopian Thought}, keyword = {future, information-communication technologies, principle of hope, school, utopian thought}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }