Budućnost škole i utopijsko mišljenje (CROSBI ID 58946)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Silov, Mile
hrvatski
Budućnost škole i utopijsko mišljenje
Na razvitak škole kao odgojne zajednice koja promiče znanje, vještine i ljudskost (Silov, 2003) utjecali su vrste komunikacije, obilježja društveno-ekonomskih odnosa, socijalno- političke doktrine koje su dominirale u pojedinim razdobljima povijesti, razvitak tehnologije i teorijsko promišljanje smisla škole. Utopijsko mišljenje otvara nove mogućnosti za raspravu o budućnosti škole. Utopija je vizija drukčijeg društva. Utopijska svijest smjera prema promjeni sadašnjeg u novo, buduće stanje kao promjena načina života, pronalaženja novih istina, novih spoznaja i zauzimanje otvorenosti prema mogućoj realnosti (Oklobdžija, 1990), Bloch (1981) svojim je principom nada dao najbolji odgovor kritičarima smisla utopije. Utopijsko mišljenje, sve od početka velikih religija, preko poznatih filozofa i pedagoga današnjih dana, imalo je važnu ulogu u raspravama o budućnosti društva i škole. Dominacija kapitalizma, nacionalizma, konzervatizma i scijentizma nepovoljno djeluje na utopijsko mišljenje o budućnosti škole. Međutim, suvremena informacijsko-komunikacijska tehnologija otvara nove mogućnosti za utopijsko mišljenje o budućoj školi.
budućnost ; informacijsko-komunikacijske tehnologije ; princip nada ; škola ; utopijsko mišljenje
nije evidentirano
engleski
The Future of School and Utopian Thought
nije evidentirano
future ; information-communication technologies ; principle of hope ; school ; utopian thought
nije evidentirano
Podaci o prilogu
33-41.
objavljeno
Podaci o knjizi
Zbornik odabranih radova s 11. Međunarodnoga balkanskog kongresa obrazovanja i znanosti „Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost“, tematsko područje: Kvaliteta i inkluzivnost obrazovanja – preduvjeti održive budućnosti
Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2017.
978-953-8115-24-0