Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Glazbene preferencije učenika kao polazište za realizaciju izvannastavnih aktivnosti u strukovnim školama (CROSBI ID 240350)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Škojo, Tihana Glazbene preferencije učenika kao polazište za realizaciju izvannastavnih aktivnosti u strukovnim školama // Život i škola = Life and school, 62 (2016), 2; 169-186

Podaci o odgovornosti

Škojo, Tihana

hrvatski

Glazbene preferencije učenika kao polazište za realizaciju izvannastavnih aktivnosti u strukovnim školama

Glazbeni odgoj i obrazovanje sastavni je dio svih razvijenih obrazovnih sustava, utvrđen s ciljem stjecanja glazbenih kompetencija te neizostavni element u oblikovanju života svakog pojedinca. Budući da nastavni plan ne predviđa nastavu Glazbene umjetnosti u srednjim strukovnim školama, učenici koji pohađaju ovu vrstu škole uskraćeni su za glazbene sadržaje, brojne kreativne aktivnosti te kompetencije koje bi stekli tijekom svog srednjoškolskog obrazovanja. Neophodan glazbeni razvoj učenika strukovnih škola ostvariv je i u izvannastavnim glazbenim aktivnostima, u kojima bi se omogućilo učenicima stjecanje glazbenih znanja, vještina i formiranje estetičkih stavova koji su važni za usmjeravanje glazbenih preferencija i stjecanje glazbenog ukusa kao krajnjeg cilja glazbenog odgoja. Na temelju pregleda recentnih istraživanja o usmjeravanju glazbenih preferencija i promišljanju o značenju i važnosti realizacije izvannastavnih aktivnosti utvrđena je ideja za uvrštavanje izvannastavnih glazbenih aktivnosti u školski kurikulum svih strukovnih srednjih škola. Provedeno je istraživanje ukazalo na značajno veću preferenciju gimnazijalaca prema umjetničkoj glazbi od učenika strukovnih škola i značajno veću preferenciju učenika strukovne škole prema glazbi niske vrijednosti, te je i na taj način potvrđena potreba za usmjeravanjem učenika strukovnih škola prema kvalitetno, kreativno osmišljenim izvannastavnim aktivnostima u kojima bi i učenici koji su se opredijelili za strukovnu srednju školu dobili mogućnost da kroz inventivne sadržaje ostvare brojne glazbene kompetencije i razviju kriterije za procjenu glazbe.

glazbene preferencije ; izvannastavne glazbene aktivnosti ; strukovne škole ; učenici

nije evidentirano

engleski

Musical Preferences of Students as a Basis for Extracurricular Activities in Vocational Schools

nije evidentirano

musical preferences ; extracurricular musical activities ; vocational secondary schools ; students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

62 (2)

2016.

169-186

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Pedagogija

Poveznice