Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 882447

Procjena potreba djece i mladih s problemima u ponašanju- konceptualne i metodičke odrednice


Koller-Trbović, Nivex; Mirosavljević, Anja; Jeđud Borić, Ivana
Procjena potreba djece i mladih s problemima u ponašanju- konceptualne i metodičke odrednice, Zagreb: Ured UNICEF-a za Hrvatsku, 2017 (monografija)


Naslov
Procjena potreba djece i mladih s problemima u ponašanju- konceptualne i metodičke odrednice
(Needs Assmesment of Children and Youth with Behaviour Disorders- conceptual and metodical guidelines)

Autori
Koller-Trbović, Nivex ; Mirosavljević, Anja ; Jeđud Borić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, strucna

Izdavač
Ured UNICEF-a za Hrvatsku

Grad
Zagreb

Godina
2017

Stranica
203

ISBN
978-953-7702-34-2

Ključne riječi
procjena potreba, djeca i mladi, problemi u ponašanju
(needs assesment, children and youth, behaviour disorders)

Sažetak
Priručnik je usmjeren na proces procjene koji se odvija u domovima za odgoj, kao institucijama u kojima se razvijala timska procjena u Hrvatskoj (nasljednicima ranijih centara za odgoj, a još ranije prihvatilišta za djecu), svakako treba naglasiti da su svrha i cilj te načela i pretpostavke procjene svuda iste, dok je njihova operacionalizacija u skladu s osobitostima i mogućnostima određenih institucija da ih zadovolji. Također, o procjeni se govori kao o sveobuhvatnom i cjelovitom, multidisciplinarnom pristupu, pa će više biti riječi o zajedničkim obilježjima procjene, a samo djelomično o specifičnim obilježjima u odnosu na određenu vrstu i struku/disciplinu. U skladu s društvenim promjenama, suvremeni je pristup procjene potreba djece i mladih (uz poštovanje prava djeteta) proizišao iz Konvencije o pravima djeteta iz 1989. godine te iz spoznaja istraživanja o učinkovitosti intervencija za djecu i mlade s problemima u ponašanju, a usmjeren je na otpornost, jakosti i snage pojedinca/obitelji i zajednice te na perspektivu i participaciju korisnika. Takav pristup zahtijeva neposredno uključivanje stručnjaka, uspostavljanje odnosa s djecom/mladima, njihovo sudjelovanje, vrijeme te sintezu i interpretaciju podataka koje su prikupili stručnjaci različitih profila kroz višestruke izvore i metode procjene te individualiziran pristup u kojem nema linearnih rješenja. Iz svih tih razloga, ovaj priručnik ima za cilj određeno ujednačavanje i standardizaciju procesa procjene potreba djece i mladih s problemima u ponašanju i njihovih obitelji, pa tako i u odnosu na domove za odgoj. Ono što je izvan mogućnosti (i namjere) ovog priručnika jest ujednačavanje prakse odlučivanja o upućivanju na procjenu te bolja suradnja u realizaciji preporuka tima za procjenu, odnosno kreiranja, ponude i provođenja intervencija potrebnih upravo određenoj djeci i mladima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Koller-Trbović, Nivex; Mirosavljević, Anja; Jeđud Borić, Ivana
Procjena potreba djece i mladih s problemima u ponašanju- konceptualne i metodičke odrednice, Zagreb: Ured UNICEF-a za Hrvatsku, 2017 (monografija)
Koller-Trbović, N., Mirosavljević, A. & Jeđud Borić, I. (2017) Procjena potreba djece i mladih s problemima u ponašanju- konceptualne i metodičke odrednice. Zagreb, Ured UNICEF-a za Hrvatsku.
@book{book, year = {2017}, pages = {203}, keywords = {needs assesment, children and youth, behaviour disorders}, isbn = {978-953-7702-34-2}, title = {Needs Assmesment of Children and Youth with Behaviour Disorders- conceptual and metodical guidelines}, keyword = {needs assesment, children and youth, behaviour disorders}, publisher = {Ured UNICEF-a za Hrvatsku}, publisherplace = {Zagreb} }