Vizualna ekonomija reklamnih oglasa - između globalizma i jugoslavizma u rodnom diskursu (CROSBI ID 240299)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Miklošević, Željka
hrvatski
Vizualna ekonomija reklamnih oglasa - između globalizma i jugoslavizma u rodnom diskursu
U radu se donosi analiza ilustriranih reklamnih oglasa u medijskom prostoru Hrvatske u doba kada je bila u sastavu Kraljevine SHS/ Jugoslavije te Socijalističke Federativne Republike Hrvatske. Cilj rada je dati uvid u povijesna konstrukcija rodnih karakteristika u dva razdoblja te uloge koje su različiti oblici potrošačkog društvo imali u tome. Rodne karakteristike oblikuju se u međuovisnosti globalizacijskih trendova u korporacijskom oglašavanju, lokalnih društvenih i kulturnih karakteristika te mehanizama kapitalističkog, odnosno socijalističkog modela proizvodnje i potrošnje. Analiza diskursa ilustriranih oglasa za proizvode široke potrošnje (sredstva za pranje rublja, kozmetičke preparate), potkrijepljena kulturološkim tekstovima na temu potrošnje i rodnih pitanja, rezultirala je definiranjem triju tendencija u oblikovanju oglasa, a koje su u međuodnosu te u većem ili manjem opsegu prisutne u oba sustava: didaktičnost i normativnost, prizvuci ravnopravnosti, apstrakcija i objektivizacija. Ove tendencije predstavljaju temelj na kojem se zasniva vizualna ekonomija reklamnih oglasa u spomenutim razdobljima i putem kojih se konstruiraju rodne uloge u društvu.
ilustrirani reklamni oglasi, Osječka tvornica sapuna Georg Schicht, Saponia Osijek, rodne uloge
nije evidentirano
engleski
Visual economy of advertisements – globalism and Yugoslavism in gender discourse
nije evidentirano
illustrated advertisements, Georg Schicht Factory, Saponia Osijek, gender roles
nije evidentirano