Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 881929

Didaktički slogovi u percepciji i kogniciji glazbe: paralele s Jackendoffovim fonološkim ručkama


Kiš Žuvela, Sanja
Didaktički slogovi u percepciji i kogniciji glazbe: paralele s Jackendoffovim fonološkim ručkama // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 5: Budućnost glazbene nastave: diskursi o pedagogiji u glazbenoj umjetnosti knjiga sažetaka / Vidulin, Sabina (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Muzička akademija, 2017. str. 120-121 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Didaktički slogovi u percepciji i kogniciji glazbe: paralele s Jackendoffovim fonološkim ručkama
(Rhythmic and solfėge mnemonic syllables: Parallels with Jackendoff's phonological handles)

Autori
Kiš Žuvela, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 5: Budućnost glazbene nastave: diskursi o pedagogiji u glazbenoj umjetnosti knjiga sažetaka / Vidulin, Sabina - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Muzička akademija, 2017, 120-121

Skup
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 5: Budućnost glazbene nastave: diskursi o pedagogiji u glazbenoj umjetnosti

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 18-20.05.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Didaktički slogovi, glazba, Jackendoff, hipoteza o nesvjesnom značenju, fonološke ručke, percepcija, kognicija
(Mnemonic syllables, music, Jackendoff, Unconscious Meaning Hypothesis, phonological handles, perception, cognition)

Sažetak
Prema Jackendoffovoj hipotezi o nesvjesnom značenju osvještavanje značenja moguće je tek aktivacijom fonetske komponente verbalnoga jezika. Iako sâm Jackendoff glazbi odriče mogućnost analognoga posredovanja pojmovnih značenja, istraživanje na uzorku od 196 studenata zagrebačke Muzičke akademije pokazalo je kako tijekom glazbenih aktivnosti (budućih) profesionalnih glazbenika didaktički slogovi, baš kao i riječi verbalnoga jezika, ipak mogu posredovati specifična glazbena značenja te funkcionirati kao fonetski okidači svijesti o značenju (fonološke ručke). Unutarnji izgovor didaktičkih slogova svjedoči i o shvaćanju tonalitetnih odnosa u višeznačnim kontekstima, kao i razlikama u percepciji i kogniciji glazbe s obzirom na metode i pristupe primijenjene u odgoju sluha ispitanika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Muzička akademija, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Sanja Kiš Žuvela, (334830)