Strategije učenja u engleskom i njemačkom kao stranim jezicima i njihova veza s motivacijom i komunikacijskom jezičnom kompetencijom (CROSBI ID 649362)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Karlak, Manuela
hrvatski
Strategije učenja u engleskom i njemačkom kao stranim jezicima i njihova veza s motivacijom i komunikacijskom jezičnom kompetencijom
Često se naglašava važna uloga strategija učenja i motivacije u ovladavanju inim jezikom. Smatra se da su strategije učenja i motivacija međusobno vrlo povezani koncepti (Dörnyei i Skehan, 2003), međutim veza između tih čimbenika individualnih razlika i komunikacijske jezične kompetencije još uvijek nije posve razjašnjena, osobito u odnosu na usporedbu različitih ciljnih jezika. Nalazi rijetkih komparativnih istraživanja u hrvatskom obrazovnom kontekstu, primjerice, ukazuju značajne razlike u intenzitetu motivacije i ovladanosti komunikacijskom jezičnom kompetencijom (Mihaljević Djigunović i Bagarić, 2007) kao i u uporabi strategija učenja vokabulara (Bagarić i Pavičić, 2007). U istraživačkom se dijelu rada prikazuju rezultati istraživanja provedenog na uzorku srednjoškolskih učenika u Republici Hrvatskoj (N=373). Cilj je istraživanja bio utvrditi postoje li među učenicima njemačkog odnosno engleskog kao stranih jezika razlike u uporabi strategija učenja te u kakvoj su vezi strategije učenja s motivacijom i komunikacijskom jezičnom kompetencijom. Motivaciju i uporabu strategija ispitali smo upitnicima, a uvid u ovladanost komunikacijskom jezičnom kompetencijom pružile su ocjene u razrednom i standardiziranom vrjednovanju (ispit državne mature). Utvrđene su brojne statistički značajne razlike među pojedinim uzorcima učenika, u čemu se očituju i određene implikacije na nastavnu praksu.
strategije učenja, standardizirano vrjednovanje, komunikacijska jezična kompetencija
nije evidentirano
engleski
Learning strategies in English and German as foreign languages and their connection with motivation and communicative competence
nije evidentirano
learning strategies, standardized evaluation, communicative competence
nije evidentirano
Podaci o prilogu
151-163.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Jezik i njegovi učinci. Stolac, D. i Vlastelić, A. (ur.). Zagreb: Srednja Europa i HDPL.
978-953-7963-86-6
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096