Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Strategije učenja u engleskom i njemačkom kao stranim jezicima i njihova veza s motivacijom i komunikacijskom jezičnom kompetencijom (CROSBI ID 649362)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Karlak, Manuela Strategije učenja u engleskom i njemačkom kao stranim jezicima i njihova veza s motivacijom i komunikacijskom jezičnom kompetencijom // Jezik i njegovi učinci. Stolac, D. i Vlastelić, A. (ur.). Zagreb: Srednja Europa i HDPL.. 2018. str. 151-163

Podaci o odgovornosti

Karlak, Manuela

hrvatski

Strategije učenja u engleskom i njemačkom kao stranim jezicima i njihova veza s motivacijom i komunikacijskom jezičnom kompetencijom

Često se naglašava važna uloga strategija učenja i motivacije u ovladavanju inim jezikom. Smatra se da su strategije učenja i motivacija međusobno vrlo povezani koncepti (Dörnyei i Skehan, 2003), međutim veza između tih čimbenika individualnih razlika i komunikacijske jezične kompetencije još uvijek nije posve razjašnjena, osobito u odnosu na usporedbu različitih ciljnih jezika. Nalazi rijetkih komparativnih istraživanja u hrvatskom obrazovnom kontekstu, primjerice, ukazuju značajne razlike u intenzitetu motivacije i ovladanosti komunikacijskom jezičnom kompetencijom (Mihaljević Djigunović i Bagarić, 2007) kao i u uporabi strategija učenja vokabulara (Bagarić i Pavičić, 2007). U istraživačkom se dijelu rada prikazuju rezultati istraživanja provedenog na uzorku srednjoškolskih učenika u Republici Hrvatskoj (N=373). Cilj je istraživanja bio utvrditi postoje li među učenicima njemačkog odnosno engleskog kao stranih jezika razlike u uporabi strategija učenja te u kakvoj su vezi strategije učenja s motivacijom i komunikacijskom jezičnom kompetencijom. Motivaciju i uporabu strategija ispitali smo upitnicima, a uvid u ovladanost komunikacijskom jezičnom kompetencijom pružile su ocjene u razrednom i standardiziranom vrjednovanju (ispit državne mature). Utvrđene su brojne statistički značajne razlike među pojedinim uzorcima učenika, u čemu se očituju i određene implikacije na nastavnu praksu.

strategije učenja, standardizirano vrjednovanje, komunikacijska jezična kompetencija

nije evidentirano

engleski

Learning strategies in English and German as foreign languages and their connection with motivation and communicative competence

nije evidentirano

learning strategies, standardized evaluation, communicative competence

nije evidentirano

Podaci o prilogu

151-163.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jezik i njegovi učinci. Stolac, D. i Vlastelić, A. (ur.). Zagreb: Srednja Europa i HDPL.

978-953-7963-86-6

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija

Poveznice