Učiteljska osposobljenost za izvedbu individualizirane nastave u inkuzivnim razredima (CROSBI ID 58878)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Skočić Mihić, Sanja
hrvatski
Učiteljska osposobljenost za izvedbu individualizirane nastave u inkuzivnim razredima
Inkluzivno obrazovanje globalni je deskriptor obrazovne politike u razvijenim zemljama svijeta s različitim nacionalnim obrazovnim politikama. Nalazi ove kroskulturne studije ukazuju na vrlo ujednačenu procjenu osposobljenosti učitelja za inkluzivno poučavanje, odnosno izradu, provedbu i vrednovanje IOOP-a, uz korištenje savjeta stručnih suradnika, primjenu individualiziranih postupaka u odnosu na sve učenike koji imaju posebne odgojno-obrazovne potrebe, suradnju i oblikovanje razrednog ozračja kroz jačanje socijalnih vještina svih učenika i pozitivnu razrednu disciplinu. Jedino se razlikuju u procjeni osposobljenosti za izradu IOOP-a, pri čemu se slovenski učitelji procjenjuju dobro, a hrvatski djelomično osposobljenima. Nadalje, dobivene su razlike u osposobljenosti u odnosu na radno mjesto u razrednoj ili predmetnoj nastavi. Hrvatski i slovenski učitelji razredne nastave procjenjuju se osposobljenijima za izvedbu individualizirane nastave. Hrvatski učitelji razredne nastave u inicijalnom obrazovanju stječu kompetencije za inkluzivno poučavanje, za razliku od učitelja u predmetnoj nastavi. Također, slovenske učiteljice procjenjuju se osposobljenijima u odnosu na učitelje, a razlike nisu dobivene na hrvatskom poduzorku učitelja. S obzirom na nedostatno inicijalno obrazovanje učitelja za inkluzivno poučavanje, trajni profesionalni razvoj ima ključnu važnost. Procijenjena osposobljenost hrvatskih i slovenskih učitelja za profesionalim djelovanjem povezana je s višom razinom osposobljenosti za izvedbu individualizirane nastave, pri čemu je povezanost značajnija na poduzorku hrvatskih učitelja.
osposobljenost učitelja, individualizirana nastava, individualizirani odgojno-obrazovni program, inkluzivno obrazovanje
Znanstvena monografija Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije nastala je u okviru istraživačkoga projekta 13. 10. 2. 2. 02 (2013–2016) Sveučilišta u Rijeci, Hrvatska.
engleski
Teachers' competence for individualized instruction in inclusive classrooms
nije evidentirano
teachers' competencies, individualized instruction, IEP, inclusive education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
139-156.
objavljeno
Podaci o knjizi
Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije
Čepić, Renata ; Kalin, Jana
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2017.
978-953-7917-07-4