Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učiteljska osposobljenost za izvedbu individualizirane nastave u inkuzivnim razredima (CROSBI ID 58878)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Skočić Mihić, Sanja Učiteljska osposobljenost za izvedbu individualizirane nastave u inkuzivnim razredima // Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije / Čepić, Renata ; Kalin, Jana (ur.). Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 139-156

Podaci o odgovornosti

Skočić Mihić, Sanja

hrvatski

Učiteljska osposobljenost za izvedbu individualizirane nastave u inkuzivnim razredima

Inkluzivno obrazovanje globalni je deskriptor obrazovne politike u razvijenim zemljama svijeta s različitim nacionalnim obrazovnim politikama. Nalazi ove kroskulturne studije ukazuju na vrlo ujednačenu procjenu osposobljenosti učitelja za inkluzivno poučavanje, odnosno izradu, provedbu i vrednovanje IOOP-a, uz korištenje savjeta stručnih suradnika, primjenu individualiziranih postupaka u odnosu na sve učenike koji imaju posebne odgojno-obrazovne potrebe, suradnju i oblikovanje razrednog ozračja kroz jačanje socijalnih vještina svih učenika i pozitivnu razrednu disciplinu. Jedino se razlikuju u procjeni osposobljenosti za izradu IOOP-a, pri čemu se slovenski učitelji procjenjuju dobro, a hrvatski djelomično osposobljenima. Nadalje, dobivene su razlike u osposobljenosti u odnosu na radno mjesto u razrednoj ili predmetnoj nastavi. Hrvatski i slovenski učitelji razredne nastave procjenjuju se osposobljenijima za izvedbu individualizirane nastave. Hrvatski učitelji razredne nastave u inicijalnom obrazovanju stječu kompetencije za inkluzivno poučavanje, za razliku od učitelja u predmetnoj nastavi. Također, slovenske učiteljice procjenjuju se osposobljenijima u odnosu na učitelje, a razlike nisu dobivene na hrvatskom poduzorku učitelja. S obzirom na nedostatno inicijalno obrazovanje učitelja za inkluzivno poučavanje, trajni profesionalni razvoj ima ključnu važnost. Procijenjena osposobljenost hrvatskih i slovenskih učitelja za profesionalim djelovanjem povezana je s višom razinom osposobljenosti za izvedbu individualizirane nastave, pri čemu je povezanost značajnija na poduzorku hrvatskih učitelja.

osposobljenost učitelja, individualizirana nastava, individualizirani odgojno-obrazovni program, inkluzivno obrazovanje

Znanstvena monografija Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije nastala je u okviru istraživačkoga projekta 13. 10. 2. 2. 02 (2013–2016) Sveučilišta u Rijeci, Hrvatska.

engleski

Teachers' competence for individualized instruction in inclusive classrooms

nije evidentirano

teachers' competencies, individualized instruction, IEP, inclusive education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

139-156.

objavljeno

Podaci o knjizi

Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije

Čepić, Renata ; Kalin, Jana

Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2017.

978-953-7917-07-4

Povezanost rada

Pedagogija