Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 881677

Slika i antislika – Julije Knifer i problem reprezentacije


Slika i antislika – Julije Knifer i problem reprezentacije, Zagreb: Centar za vizualne studije, 2017 (zbornik)


Naslov
Slika i antislika – Julije Knifer i problem reprezentacije
(Image and Anti-image – Julije Knifer and the Problem of Representation)

Urednik/ci
Purgar, Krešimir

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, znanstvena

Izdavač
Centar za vizualne studije

Grad
Zagreb

Godina
2017

Stranica
440

ISBN
978-953-55420-3-2

Ključne riječi
Antislika, Julije Knifer, modernizam, meandar, slikarstvo
(Anti-image, Julije Knifer, modernism, meander, painting)

Sažetak
Znanstveno istraživanje Slika i antislika – Julije Knifer i problem reprezentacije, kao i ova knjiga što je iz njega proistekla, polaze od uvjerenja da je jednodimenzionalan pristup djelu Julija Knifera potrebno proširiti uvidima drugih znanstvenih disciplina koje će – podjednako na temeljima povijesne faktografije kao i ahistorijski – na svojevrstan poststrukturalistički način “oduzeti” djelo autoru i “prepustiti” ga njegovim promatračima. Teorija modernizma kao umjetničkog pravca, a napose teorija modernističkog slikarstva kao njegove ključne manifestacije, ne mogu samostalno odgovoriti na problem aktualnoga umjetničkog statusa tih radova, bez obzira koliko obje bile neophodne za razumijevanje povijesne genealogije i stilske morfologije Kniferova umjetničkog opusa. Nakon što je povijest umjetnosti definirala Kniferovo djelo kao jedinstven rad koji je trajao četrdeset godina, filozofija, sociologija, muzikologija, filologija, psihoanalitička teorija i izvedbeni studiji “preuzeli” su ono što je temeljni konstituens Kniferova rada – ponajprije čistu ideju, a zatim i njene reflekse u drugim medijskim i epistemološkim sustavima – kako bi ga iznova sagledale, ovaj put iz svoga specifičnog kuta. Suvremena znanost o slici u stanju je otići mnogo dalje u valorizaciji umjetničkih djela zato što ih ne promatra kao statične povijesne objekte, nego kao predmete što ulaze u nepredvidivu interakciju s mnoštvom događaja, podjednako unutar svijeta umjetnosti, ali i unutar mnogo šireg svijeta slika. Takvom logikom i redoslijedom razotkrivanja smisla Kniferova umjetničkog postupka vodili smo se kako u samom istraživanju tako i u strukturiranju ove knjige.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti

Napomena
U kjnizi su objavljena originalna znanstvena istraživanja osamnaestero autora uključenih u projekt “Slika i antislika”, kao i tri arhivska teksta.



POVEZANOST RADA


Ustanove
Umjetnička akademija, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Krešimir Purgar, (336865)