Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 881297

Kulturni konsenzus kod maturanata u Hrvatskoj: u kulturnim domenama materijalna dobra te slobodno vrijeme i politička participacija


Grubišić-Čabo, Marita
Kulturni konsenzus kod maturanata u Hrvatskoj: u kulturnim domenama materijalna dobra te slobodno vrijeme i politička participacija 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


Naslov
Kulturni konsenzus kod maturanata u Hrvatskoj: u kulturnim domenama materijalna dobra te slobodno vrijeme i politička participacija
(Cultural Consensus among Graduating Secondary School Pupils in Croatia: In Cultural Domains, in Regard to Material Goods and Leisure and Political Participation)

Autori
Grubišić-Čabo, Marita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
13.06

Godina
2017

Stranica
59

Mentor
Heršak, Emil ; Božić, Jasmina

Ključne riječi
Mladi, materijalna dobra, politička i društvena participacija, kulturni konsenzus, kulturna domena, luksuz, nužnost, materijalističke i postmaterijalističke vrijednosti, tekuća moderna
(Young people, material goods, political and social participation, cultural consensus, cultural domains, luxury, necessity, materialistic and postmaterialistic values, current modernity)

Sažetak
Diplomski rad bavi se kulturnim domenama materijalna dobra te politička i društvena participacija. Iz teoretske perspektive postavlja se pitanje postoji li jezgra kulturnog znanja u određenoj kulturnoj domeni koja je zajednička mladima, i nadalje, prepoznaju li mladi iz različitih kulturnih sredina jedinstveni kulturni model, bez obzira kako se prema njemu svaki pojedinac intimno odnosi. Koristi se teorija kulturnog konsenzusa, kvalitativne i kvantitativne metode za analizu intervjua, fokus grupa i ankete. Analize su rađene pomoću SPSS-a 20 i ANTROPAC-a 4.983. Specifični ciljevi u ovom diplomskom radu su primjenom teorije i metode kulturnog konsenzusa (1) etnografski opisati kulturne domene materijalna dobra te političku i društvenu participaciju u Hrvatskoj među srednjoškolcima, (2) analizirati navedene kulturne domene kroz teoriju i metodologiju kulturnog konsenzusa. Terensko istraživanje rađeno je u sklopu projekta HRZZ-a „Modernizacijski stres, mladi i migracije“ (09.01/408), na Institutu za društvena istraživanja u Zagrebu, i uključivalo kvalitativnu fazu kojem su se provodili polustrukturirani intervjui, te kvantitativnu koja je uključivala provedbu tehnike slobodnog nabrajanja u grupama te ankete kulturnog konsenzusa. Istraživanje je provedeno na uzorku četverogodišnjih srednjih škola iz 4 najveća grada u Hrvatskoj (Split, Rijeka, Osijek, Zagreb). Ovaj rad je interdisciplinarnog karaktera ; u njemu će se rezultati istraživanja interpretirati kako uz pomoć antropoloških, tako i pomoću socioloških koncepata i teorija.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA