INTERESI I STAVOVI UČENIKA O OKOLIŠU I ODRŽIVOM RAZVOJU (CROSBI ID 649279)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Garašić, Diana ; Radanović, Ines ; Lukša, Žaklin
hrvatski
INTERESI I STAVOVI UČENIKA O OKOLIŠU I ODRŽIVOM RAZVOJU
Održivi razvoj predstavlja jedan od najvećih izazova današnjice pa je od iznimne važnosti adekvatna zastupljenost te teme u odgoju i obrazovanju. Da bi odgovorili na pitanje kako učenici procjenjuju problematiku zaštite okoliša i održivog razvoja iz perspektive sadašnje nastavne prakse, provedeno je istraživanje učeničkih interesa i stavova, kao nastavak osnovnog istraživanja provedenog 2010. godine. Osnovno istraživanje transverzalnog tipa provedeno je na uzorku 2114 učenika u dobi od 11 do 18 godina. Primijenjen je modificirani ROSE upitnik (The Relevance of Science Education) (Schreiner i Sjǿberg, 2004). Utvrđeno je opadanje učeničkog interesa s godinama školovanja za većinu tema, uz zamjetne razlike po spolu. Faktorskom je analizom učeničkih ocjena za 70 ponuđenih tema utvrđeno 12 tematskih sklopova od kojih je jedan sadržajno odgovara temi Održivi razvoj i on je, uz tematski sklop o biljkama zauzeo najniže mjesto u ljestvici poretka učeničkih interesa (Garašić, 2012). Nasuprot tome, ispitivanje učeničkih stavova pokazalo je da učenici pitanja zaštite okoliša i održivog razvoja ocjenjuju vrlo važnima, da smatraju kako se društvo treba više angažirati u rješavanju problema okoliša te da i oni sami mogu tome pridonijeti, a ženski su ispitanici u tome općenito afirmativniji. Svi ispitanici misle da još nije kasno da se problemi riješe i premda su zabrinuti, općenito nisu pesimisti u vezi budućnosti. Ne iskazuju veliku spremnost na odricanje od blagodati civilizacije za volju održivog razvoja i ne namjeravaju birati zanimanja vezana uz zaštitu okoliša. Muški ispitanici, za razliku od ženskih više vjeruju u moć znanosti i tehnologije da riješe probleme okoliša, više se slažu s tvrdnjom da je rješavanje globalnih problema odgovornost bogatih zemalja te su nešto skloniji umanjivanju problema i prebacivanju odgovornosti drugima. Ispitanici su prilično realni u procjeni društvene uloge znanosti i tehnologije. U nastavku istraživanja 2016. Godine, iz ROSE upitnika izdvojena su pitanja vezana uz održivi razvoj i zaštitu okoliša za korištenje u intervjuima s fokus grupama učenika, u cilju objašnjavanja odgovora dobivenih anketiranjem, posebno u smislu diskrepancije između slabog interesa za teme okoliša i izrazito afirmativnih stavova o potrebi njegove zaštite.
održivi razvoj, zaštita okoliša, učenički interesi, učenički stavovi, ROSE upitnik
nije evidentirano
engleski
Students' Interests and Attitudes about Environment and Sustainable Development
nije evidentirano
Sustainable development, environmental protection, student interests, student attitudes, ROSE questionnaire
nije evidentirano
Podaci o prilogu
50-51.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
3. Dani obrazovnih znanosti - Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja. Knjiga sažetaka. (3rd Days of Educational Sciences - Educational Change: Challenges and Expectations. Book of Abstracts.
Jugović, Ivana
Zagreb: Institut za društvena istraživanja
978-953-6218-74-5
Podaci o skupu
3. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 3rd DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES
predavanje
20.10.2016-21.10.2016
Zagreb, Hrvatska