O manipulaciji u hrvatskim reklamnim tekstovima: „Savršen glam look by Vanesa!“ (CROSBI ID 649178)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vlastelić, Anastazija ; Morić-Mohorovičić, Borana
hrvatski
O manipulaciji u hrvatskim reklamnim tekstovima: „Savršen glam look by Vanesa!“
Brojne su jezične strategije kojima se ostvaruju reklamne funkcije, a velik se dio njih odnosi na manipuliranje tvrdnjama, koje se kreću od stvarnih informacija o proizvodu do onih koje su potpuno lažne. Ipak, najveći dio tvrdnji ulazi u kategoriju između smjelih laži i stvarnih podataka o proizvodu. Suvremeni hrvatski reklamni tekstovi za kozmetičke proizvode namijenjene primarno ženama (prikupljeni s tiskanoga i internetskoga medija od 2013. do 2016. godine) pokazuju da se manipulacijske tehnike u njima mahom temelje na pobuđivanju straha od „kulturološki neprihvatljivih vrijednosti“ (npr. starenje, znoj, suhe usne i sl.) i nuđenja jednostavnih rješenja upravo obmanjujućim tvrdnjama. U tom se smislu i engleski jezik pokazao kao vrlo invazivna manipulacijska strategija.
manipulacija, reklama, engleski jezik, hrvatski jezik
Ovaj je rad rezultat istraživanja na projektu VEGA 1/0179/15 Manipulačno-komunikačné koncepcie v persuazívnych slovenských a chorvátskych mediálnych diskurzoch, koji financira Ministarstvo školstva, znanosti, istraživanja i sporta Republike Slovačke te Akademija znanosti Republike Slovačke i na znanstvenoistraživačkoj potpori Sveučilišta u Rijeci br. 13.04.1.2.03.
engleski
Manipulation in Croatian advertisements: “Savršen glam look by Vanesa!“
nije evidentirano
manipulation, advertisement, English language, Croatian language
nije evidentirano
Podaci o prilogu
415-425.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija
Zagreb: Srednja Europa
9789537963583
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096