Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Jezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja (CROSBI ID 15209)

Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije

Jezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja / Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija (ur.) Zagreb: Srednja Europa, 2017

Podaci o odgovornosti

Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija

hrvatski

Jezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja

Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku već četiri desetljeća okuplja istraživače, nastavnike, prevoditelje i druge članove koji nastoje proniknuti u bit jezika kojim komuniciramo. Prije tri desetljeća započelo se s organiziranjem znanstveno-stručnih skupova kao mjesta okupljanja članova HDPL-a i mjesta na kojemu se mogu predstaviti nova istraživanja, nove spoznaje, ali i dvojbe, postavljati pitanja i o njima raspravljati u strukovnome okruženju. Naslov prvoga zbornika Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku iz 1987. godine bio je Jezični varijeteti i nastava jezika. Temom skupa 2016. godine – Jezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja – odlučili smo se za propitivanje iste osnovne teme, ali nakon niza desetljeća zasigurno s drukčijim pristupima. Tehnološki je razvoj posljednjih godina značajno promijenio mogućnosti brzoga i globalnoga širenja informacija otvarajući nove komunikacijske oblike i potrebe. Nebrojena su pitanja koja iz toga proizlaze, a odnose se na jezik kao predmet proučavanja i kao predmet poučavanja. Vjerujemo da smo na mnoga od njih ponudili odgovore na skupu održanom na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci od 12. do 14. svibnja 2016. Brojni sudionici skupa imali su mogućnost slušati izvrsna predavanja pozvanih predavača. S nama su tih svibanjskih dana bili: Jean-Marc Dewaele (Birkbeck, University of London), Dylan Glynn (Université Paris 8), Sarah Mercer (Karl- Franzens- Universität Graz) i Jelena Mihaljević Djigunović (Sveučilište u Zagrebu). Osim njihovih predavanja slušači i studenti mogli su čuti i više od stotinu izlagača u 18 sekcija s više od osamdeset izlaganja. Posebno je organizirana sekcija za izlaganja mladih istraživača. Na skupu smo, kao i ranijih godina, predstavili desetak izdanja zbornika i knjiga, koje su napisali ili uredili članovi HDPL-a. Pretkonferencijski je dan, organiziran u suradnji s Centrom za jezična istraživanja Filozofskoga fakulteta u Rijeci, okupio 11. svibnja 2016. mahom mlade istraživače u okviru teme Metodologija znanstvenih istraživanja: statistika u filološkim istraživanjima, a na skupu je Dylan Glynn održao i radionicu iz toga područja: Statističke metode u lingvistici uporabom alata R. Sudionici skupa poslali su svoje priloge za dva zbornika radova, kako je već postala tradicija nakon godišnjih skupova HDPL-a. Pred nama je zbornik s ukupno 29 radova, koji su prošli kroz recenzentski postupak. Zahvaljujemo autorima na poslanim radovima, a posebno zahvaljujemo svim recenzentima koji su uložili svoj trud, znanje i vrijeme da bi svaki pojedini rad, a onda i cjelokupni zbornik bio bolji. Nadamo se da ćete unutar ovih korica naći neke od odgovora koje si svakodnevno postavljamo o jeziku kao predmetu proučavanja i o jeziku kao predmetu poučavanja. Urednice

HDPL, jezik, predmet proučavanja, predmet poučavanja

nije evidentirano

engleski

Language in Research and Teaching

nije evidentirano

CALS, language, research, teaching

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Srednja Europa

2017.

9789537963583

436

objavljeno

Povezanost rada

Filologija