Uloga marke bezreceptnog lijeka u kupovnoj odluci potrošača (CROSBI ID 410777)
Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad
Podaci o odgovornosti
Zemba Cvitan, Mihaela
Ozretić Došen, Đurđana
hrvatski
Uloga marke bezreceptnog lijeka u kupovnoj odluci potrošača
Svjetsko tržište bezreceptnih (u nastavku OTC) lijekova u stalnom je porastu. Samoliječenje postaje trend, ali i nužnost jer visoki troškovi dijagnostike i liječenja bude svijest o brizi za vlastito zdravlje i nužnost da pojedinac bude svjesno uključen u proces izlječenja. Ušteda vremena na posjet liječniku također je bitan čimbenik zbog kojeg se pojedinci sve više okreću OTC lijekovima za liječenje osnovnih tegoba. Sve navedeno poticaj je za farmaceutska poduzeća da svoje poznate marke, koje zadovoljavaju kriterije, registriraju i/ili preregistriraju kao lijekove u slobodnoj prodaji, tj. OTC lijekove. Marketinški stručnjaci na području OTC-a imaju veće slobode u razvoju marke i pristupu krajnjem potrošaču stoga razvoj marke OTC-a postaje nužnost za uspjeh na tržištu. Za farmaceutsku industriju stvaranje snažne marke OTC-a predstavlja poseban izazov, posebno što se fokus s liječnika usmjerio krajnjem potrošaču, tj. onome tko odlučuje o kupnji. Marka koja s potrošačem dijeli vrijednosti i uvjerenja postiže najviši stupanj vjernosti. Stoga je za farmaceutsku industriju bitno da se u komunikaciji s potrošačem više oslanja na emocionalne karakteristike proizvoda jer će na taj način stvoriti pouzdanu marku kojoj pacijent vjeruje i kojoj je vjeran. Preporuka menadžerima je razvijati marku OTC lijeka koja će pratiti zahtjeve ciljnog segmenta. Preduvjet izgradnje uspješne marke (uz pretpostavku odgovarajuće kvalitete proizvoda i usluga)jest odgovarajući identitet koji mora realno i pouzdano pokazivati vrijednost marke za potrošače. Poznata marka bit će dobro pozicionirana, omogućuje proširenje linije proizvoda, ali najveća joj je prednost zaštita od konkurencije i manja osjetljivost potrošača na cijenu. Provedeno ispitivanje utjecaja marke na kupce OTC lijekova potvrdilo je da potrošači preferiraju kupovati OTC lijekove poznate marke i da se nakon kupnje poznate marke OTC lijeka osjećaju dobro. U poznatu marku OTC lijeka imaju povjerenje, te iskazuju zadovoljstvo s proizvodom. Uloga marke OTC lijeka potvrdila je i konkurentsku prednost jer su potrošači potvrdili da kupuju OTC lijek poznate marke, bez obzira na ostale OTC lijekove iste kategorije, iste ili slične cijene, koje nudi konkurencija.
marka, OTC - bezreceptni lijek, odlučivanje potrišača
nije evidentirano
engleski
The role of OTC (over the counter) drug brand in consumer buying decision
nije evidentirano
Brand, OTC - over the counter drug, consumer buying decision
nije evidentirano
Podaci o izdanju
91
17.05.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb