Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga marke bezreceptnog lijeka u kupovnoj odluci potrošača (CROSBI ID 410777)

Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad

Zemba Cvitan, Mihaela Uloga marke bezreceptnog lijeka u kupovnoj odluci potrošača / Ozretić Došen, Đurđana (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2017

Podaci o odgovornosti

Zemba Cvitan, Mihaela

Ozretić Došen, Đurđana

hrvatski

Uloga marke bezreceptnog lijeka u kupovnoj odluci potrošača

Svjetsko tržište bezreceptnih (u nastavku OTC) lijekova u stalnom je porastu. Samoliječenje postaje trend, ali i nužnost jer visoki troškovi dijagnostike i liječenja bude svijest o brizi za vlastito zdravlje i nužnost da pojedinac bude svjesno uključen u proces izlječenja. Ušteda vremena na posjet liječniku također je bitan čimbenik zbog kojeg se pojedinci sve više okreću OTC lijekovima za liječenje osnovnih tegoba. Sve navedeno poticaj je za farmaceutska poduzeća da svoje poznate marke, koje zadovoljavaju kriterije, registriraju i/ili preregistriraju kao lijekove u slobodnoj prodaji, tj. OTC lijekove. Marketinški stručnjaci na području OTC-a imaju veće slobode u razvoju marke i pristupu krajnjem potrošaču stoga razvoj marke OTC-a postaje nužnost za uspjeh na tržištu. Za farmaceutsku industriju stvaranje snažne marke OTC-a predstavlja poseban izazov, posebno što se fokus s liječnika usmjerio krajnjem potrošaču, tj. onome tko odlučuje o kupnji. Marka koja s potrošačem dijeli vrijednosti i uvjerenja postiže najviši stupanj vjernosti. Stoga je za farmaceutsku industriju bitno da se u komunikaciji s potrošačem više oslanja na emocionalne karakteristike proizvoda jer će na taj način stvoriti pouzdanu marku kojoj pacijent vjeruje i kojoj je vjeran. Preporuka menadžerima je razvijati marku OTC lijeka koja će pratiti zahtjeve ciljnog segmenta. Preduvjet izgradnje uspješne marke (uz pretpostavku odgovarajuće kvalitete proizvoda i usluga)jest odgovarajući identitet koji mora realno i pouzdano pokazivati vrijednost marke za potrošače. Poznata marka bit će dobro pozicionirana, omogućuje proširenje linije proizvoda, ali najveća joj je prednost zaštita od konkurencije i manja osjetljivost potrošača na cijenu. Provedeno ispitivanje utjecaja marke na kupce OTC lijekova potvrdilo je da potrošači preferiraju kupovati OTC lijekove poznate marke i da se nakon kupnje poznate marke OTC lijeka osjećaju dobro. U poznatu marku OTC lijeka imaju povjerenje, te iskazuju zadovoljstvo s proizvodom. Uloga marke OTC lijeka potvrdila je i konkurentsku prednost jer su potrošači potvrdili da kupuju OTC lijek poznate marke, bez obzira na ostale OTC lijekove iste kategorije, iste ili slične cijene, koje nudi konkurencija.

marka, OTC - bezreceptni lijek, odlučivanje potrišača

nije evidentirano

engleski

The role of OTC (over the counter) drug brand in consumer buying decision

nije evidentirano

Brand, OTC - over the counter drug, consumer buying decision

nije evidentirano

Podaci o izdanju

91

17.05.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano