Ulaganje u ini jezik - jedan od preduvjeta učenja inog jezika i oblikovanja društveno-kulturnog identiteta (CROSBI ID 240058)
Prilog u časopisu | pregledni rad (stručni)
Podaci o odgovornosti
Lujić, Rea
hrvatski
Ulaganje u ini jezik - jedan od preduvjeta učenja inog jezika i oblikovanja društveno-kulturnog identiteta
Ovim se radom predstavlja koncept ulaganja u ini jezik (engl. investment) koji je sredinom 90-ih godina prošloga stoljeća na područje primijenjenog jezikoslovlja uvela Bonny Norton-Peirce. Prikazuju se oni elementi teorije kulturne proizvodnje (Bourdieu, 1977 ; 1991) i poststrukturalističkog feminizma (Weedon, 1987) kojima su se autori poslužili za tumačenje ulaganja (Darvin i Norton, 2015 ; Norton- Peirce, 1995). U radu se ulaganje određuje kao svaki oblik djelovanja učenika inoga jezika koji učenik poduzima kako bi učio ini jezik, a koji ovisi o njegovoj želji za ulaganjem i mogućnosti ulaganja, ovisnoj o njegovu sugovorniku. Oblici ulaganja, baš kao i neulaganje, primjerice, otpor ili nesudjelovanje, ovise o učenikovu višestrukom, promjenjivom i diskursno oblikovanom društveno- kulturnom identitetu te, osim na učenje inog jezika, utječu i na oblikovanje njegova identiteta. U radu se također predstavljaju različiti oblici ulaganja potkrijepljeni primjerima učenja inih jezika iz istraživanja provedenih u različitim kontekstima i razmatraju moguće implikacije ulaganja u nastavu inih jezika.
identitet ; ulaganje u ini jezik
nije evidentirano
engleski
Investment in a second language - a prerequisite for learning a second language and shaping a sociocultural identity
nije evidentirano
second language learners' identity ; investment
nije evidentirano