Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 880683

Usporedba djece i adolescenata u razumijevanju odnosa osjeta i fizičkih karakteristika objekata


Penezić, Zvjezdan; Ivanov, Lozena
Usporedba djece i adolescenata u razumijevanju odnosa osjeta i fizičkih karakteristika objekata // XIV. Dani Ramira Bujasa: sažeci priopćenja / Buško, Vesna ; Ivanec, Dragutin (ur.).
Zagreb, 1999. str. 38-38 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Usporedba djece i adolescenata u razumijevanju odnosa osjeta i fizičkih karakteristika objekata
(Understanding the relationship among physical characteristics of objects and sensation: Comparison of children and adolescents)

Autori
Penezić, Zvjezdan ; Ivanov, Lozena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XIV. Dani Ramira Bujasa: sažeci priopćenja / Buško, Vesna ; Ivanec, Dragutin - Zagreb, 1999, 38-38

Skup
XIV. Dani Ramira Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, 16-18.12.1999

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Djeca ; adolescenti ; usporedba
(Children ; adolescents ; comparison)

Sažetak
Posljednjih nekoliko desetljeća dosta se pažnje posvećuje metakognitivnom razvoju djece. U skladu s radovima Piageta glavne su teme razvoj koncepcije mišljenja, ali i emocija, obrambenih mehanizama, odnosa stvarnog i nejasnog. Jedan od problema koji još nije dobio odgovarajuću pažnju jest razumijevanje razlika izmedu dva paralelna načina opisivanja vanjskog svijeta: subjektivnog i objektivnog. U ovom radu prikazuje se usporedba djece u dobi od šest i devet godina te adolescenata s obzirom na razumijevanje odnosa između osjeta i fizičkih obilježja objekata. Takoder se usporeduju i rezultati dobiveni u ovom ispitivanju s rezultatima koje je Subbotsky (1997) dobio na uzorcima britanskih ispitanika slične dobi. Razlike postoje između hrvatskih ispitanika različite životne dobi. Pokazalo se da stariji ispitanici daju više "subjektivnih" odgovora (odnosno osjete lokalizi-raju u senzornim organima, a ne u samim predmetima) što je u skladu s pret-postavljenom razinom kognitivnog razvoja. Izmedu hrvatskih i britanskih ispitanika postoje razlike izmedu frekve.ncija subjektivnih i objektivnih odgovora i u dobi od šest i u dobi od devet godina. Hrvatski ispitanici daju značajno više subjektivnih odgovora

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Zadru