Anksioznost od računala: Usporedba učenika srednjih škola i studenata (CROSBI ID 240022)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Ivanov, Lozena ; Penezić, Zvjezdan
hrvatski
Anksioznost od računala: Usporedba učenika srednjih škola i studenata
Sve je veća potreba za korištenjem računala u svakodnevnom životu, a s njihovim uvođenjem u različite svakodnevne situacije postalo je jasno da će mnoge osobe osjećati anksioznost prilikom rada na računalu. Anksioznost od računala definira se kao strah od računala kada se računalo koristi ili kada postoji mogućnost da se netko može koristiti računalom, a smatra se čestim razlogom izbjegavanja rada na računalima. Ovim ispitivanjem željelo se provjeriti kakva je struktura skale za ispitivanje anksioznosti od računala, a također se željelo provjeriti kakav je odnos anksioznosti od računala s nekim sociodemografskim značajkama, s općom samoefikasnošću, te sa otvorenošću za nova iskustva kao nekima od značajki ličnosti. I konačno, ovim istraživanjem željelo se u ispitivanim varijablama usporediti studente i učenike različitih srednjih škola. Uzorak ispitanika sačinjavalo je 140 studenta prve i druge godine studija Filozofskog fakulteta u Zadru, te 297 učenika prvih i drugih razreda nekoliko srednjih škola iz Zadra. U ispitivanju su primijenjeni upitnik opće samoefikasnosti, upitnik za procjenu različitih aspekata anksioznosti od računala i Goldbergova skraćena verzija skale za ispitivanje otvorenosti za nova iskustva. Rezultati su pokazali izraženiju anksioznost od računala kod studenata u odnosu na učenike srednje škole.
Anksioznost od računala, opća samoefikasnost, otvorenost za nova iskustva
nije evidentirano
engleski
Computer anxiety: Comparision among high school students and university students
nije evidentirano
computer anxiety, self-efficacy, openness to experience
nije evidentirano
Podaci o izdanju
40 (17)
2002.
207-222
objavljeno
0352-6798