Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje (CROSBI ID 239965)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Dolački, Nikolina ; Ljubin Golub, Tajana
hrvatski
Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje
Rad ispituje reakcije budućih učitelja na incidente vršnjačkog zlostavljanja opisane u vinjetama. Uzorak čine studenti koji se obrazuju za učitelje razredne nastave u osnovnoj školi na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu, Hrvatska (poučavaju učenike stare 7-do-10 godina) (N=166, 97% ženskih ispitanika). Prezentirane su vinjete koje prikazuju verbalno, fizičko i relacijsko zlostavljanje, u dvije varijante: u jednoj su i zlostavljač i žrtva bili dječaci, a u drugoj djevojčice. 39% ispitanika točno percipira relacijsko zlostavljanje, dok 73% točno kvalificira verbalno zlostavljanje. Relacijsko zlostavljanje se procjenjuje najmanje teškim ponašanjem, od sva tri tipa zlostavljanja. Za relacijsko zlostavljanje ispitanici su preporučivali manju razinu intervencije učitelja nego za verbalno i fizičko zlostavljanje. Nije bilo razlike u težini procjenjenih incidenata, niti u težini preporučenih reakcija učitelja ovisno o tome je li zlostavljanje bilo između dječaka ili između djevojčica. Raspravljane su implikacije rezultata na edukaciju učitelja o postupanju u vršnjačkom zlostavljanju.
buling, vršnjačko zlostavljanje, budući učitelji
nije evidentirano
engleski
Preservice teachers' recognition of and reactions to different types of bullying
nije evidentirano
bullying, peer victimization, teacher response, pre-service teachers
nije evidentirano