Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 880162

Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje


Dolački, Nikolina; Ljubin Golub, Tajana
Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje // Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 156 (2015), 25-46 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 880162 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje
(Preservice teachers' recognition of and reactions to different types of bullying)

Autori
Dolački, Nikolina ; Ljubin Golub, Tajana

Izvornik
Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1330-0024) 156 (2015); 25-46

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
buling, vršnjačko zlostavljanje, budući učitelji
(bullying, peer victimization, teacher response, pre-service teachers)

Sažetak
Rad ispituje reakcije budućih učitelja na incidente vršnjačkog zlostavljanja opisane u vinjetama. Uzorak čine studenti koji se obrazuju za učitelje razredne nastave u osnovnoj školi na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu, Hrvatska (poučavaju učenike stare 7-do-10 godina) (N=166, 97% ženskih ispitanika). Prezentirane su vinjete koje prikazuju verbalno, fizičko i relacijsko zlostavljanje, u dvije varijante: u jednoj su i zlostavljač i žrtva bili dječaci, a u drugoj djevojčice. 39% ispitanika točno percipira relacijsko zlostavljanje, dok 73% točno kvalificira verbalno zlostavljanje. Relacijsko zlostavljanje se procjenjuje najmanje teškim ponašanjem, od sva tri tipa zlostavljanja. Za relacijsko zlostavljanje ispitanici su preporučivali manju razinu intervencije učitelja nego za verbalno i fizičko zlostavljanje. Nije bilo razlike u težini procjenjenih incidenata, niti u težini preporučenih reakcija učitelja ovisno o tome je li zlostavljanje bilo između dječaka ili između djevojčica. Raspravljane su implikacije rezultata na edukaciju učitelja o postupanju u vršnjačkom zlostavljanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tajana Ljubin Golub (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Dolački, Nikolina; Ljubin Golub, Tajana
Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje // Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 156 (2015), 25-46 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Dolački, N. & Ljubin Golub, T. (2015) Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje. Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 156, 25-46.
@article{article, year = {2015}, pages = {25-46}, keywords = {bullying, peer victimization, teacher response, pre-service teachers}, journal = {Napredak : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {156}, issn = {1330-0024}, title = {Preservice teachers' recognition of and reactions to different types of bullying}, keyword = {bullying, peer victimization, teacher response, pre-service teachers} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Education Research Abstracts Online
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • EBSCO, ERA-Education Research Abstracts
  • Linguistics & Language Behavior Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font