Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje (CROSBI ID 239965)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Dolački, Nikolina ; Ljubin Golub, Tajana Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje // Acta historico-oeconomica, 156 (2015), 25-46

Podaci o odgovornosti

Dolački, Nikolina ; Ljubin Golub, Tajana

hrvatski

Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje

Rad ispituje reakcije budućih učitelja na incidente vršnjačkog zlostavljanja opisane u vinjetama. Uzorak čine studenti koji se obrazuju za učitelje razredne nastave u osnovnoj školi na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu, Hrvatska (poučavaju učenike stare 7-do-10 godina) (N=166, 97% ženskih ispitanika). Prezentirane su vinjete koje prikazuju verbalno, fizičko i relacijsko zlostavljanje, u dvije varijante: u jednoj su i zlostavljač i žrtva bili dječaci, a u drugoj djevojčice. 39% ispitanika točno percipira relacijsko zlostavljanje, dok 73% točno kvalificira verbalno zlostavljanje. Relacijsko zlostavljanje se procjenjuje najmanje teškim ponašanjem, od sva tri tipa zlostavljanja. Za relacijsko zlostavljanje ispitanici su preporučivali manju razinu intervencije učitelja nego za verbalno i fizičko zlostavljanje. Nije bilo razlike u težini procjenjenih incidenata, niti u težini preporučenih reakcija učitelja ovisno o tome je li zlostavljanje bilo između dječaka ili između djevojčica. Raspravljane su implikacije rezultata na edukaciju učitelja o postupanju u vršnjačkom zlostavljanju.

buling, vršnjačko zlostavljanje, budući učitelji

nije evidentirano

engleski

Preservice teachers' recognition of and reactions to different types of bullying

nije evidentirano

bullying, peer victimization, teacher response, pre-service teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

156

2015.

25-46

objavljeno

1330-0024

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice