Intervencije i tretmani autističnog poremećaja kod djece (CROSBI ID 410715)
Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad
Podaci o odgovornosti
Glavina, Eleonora
Vulić-Prtorić, Anita
hrvatski
Intervencije i tretmani autističnog poremećaja kod djece
Autistični poremećaj pervazivni je razvojni poremećaj koji počinje u ranom djetinjstvu i bitno utječe na socijalni, emocionalni, komunikacijski i kognitivni razvoj. Heterogena etiologija poremećaja utjecala je na razvoj različitih intervencija i tretmana poremećaja osobito u dječjoj dobi. Cilj rada je ponuditi pregled psihosocijalnih intervencija i tretmana autističnog poremećaja kod djece te njihove učinkovitosti na različita razvojna područja koristeći recentnu literaturu iz ovog područja. Intervencije i tretmane autističnog poremećaja kod djece možemo podijeliti u dvije osnovne skupine: usmjerene intervencije i modele sveobuhvatnih tretmana. Usmjerene intervencije uglavnom su proizašle iz bihevioralne teorijske paradigme, dok modeli sveobuhvatnih programa proizilaze iz bihevioralne, razvojne, eklektičke i mješovite teorijske paradigme. Intervencije i tretmani proizašli iz bihevioralne paradigme uglavnom imaju dobro utvrđenu efikasnost i njih se ističe u literaturi kao prevladavajuće i učinkovite. Način provođenja navedenih tretmana i rezultate, moguće je mjeriti strogim znanstvenim mjerilima, međutim postavlja se pitanje da li se ti tretmani i intervencije na takav način i provode u praksi. Isto tako, da li intervencije i tretmani koji nisu mjerljivi na navedene načine, tj. njihova učinkovitost nije utvrđena u strogo kontroliranim uvjetima, jesu ili nisu u praksi učinkoviti. Zaključno, možemo reći da izbor intervencije i tretmana ovisi o nizu faktora koji uključuju znanje i vještine praktičara, individualne karakteristike djeteta, procjenu kapaciteta obitelji i poznavanje obiteljskog okruženja. Važno je istaknuti da rezultati svi tretmanskih pristupa govore u prilog činjenicama da tretman treba započeti što ranije, što intenzivnije ga provoditi uz uključenost i suradnju stručnjaka, članova obitelji i obiteljskog okruženja na dobrobit djeteta i njegovog napretka.
autistični poremećaj, usmjerene intervencije autističnog poremećaja, modeli sveobuhvatnih tretmana autističnog poremećaja, bihevioralna teorijska terapijska paradigma, primijenjena analiza ponašanja, praksa temeljena na dokazima, dokazi temeljeni na praksi, razvojna psihopatologija.
nije evidentirano
engleski
Psychosocial interventions and treatments of autistic disorder in children
nije evidentirano
autistic disorder, directed interventions, comprehensive treatment models, behavioral theory therapy paradigm, applied behaviour analysis, evidence – based practice, practice based evidence, developmental psychopathology.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
58
17.05.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb, Croatia