Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Intervencije i tretmani autističnog poremećaja kod djece (CROSBI ID 410715)

Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad

Glavina, Eleonora Intervencije i tretmani autističnog poremećaja kod djece / Vulić-Prtorić, Anita (mentor); Zagreb, Croatia, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2017

Podaci o odgovornosti

Glavina, Eleonora

Vulić-Prtorić, Anita

hrvatski

Intervencije i tretmani autističnog poremećaja kod djece

Autistični poremećaj pervazivni je razvojni poremećaj koji počinje u ranom djetinjstvu i bitno utječe na socijalni, emocionalni, komunikacijski i kognitivni razvoj. Heterogena etiologija poremećaja utjecala je na razvoj različitih intervencija i tretmana poremećaja osobito u dječjoj dobi. Cilj rada je ponuditi pregled psihosocijalnih intervencija i tretmana autističnog poremećaja kod djece te njihove učinkovitosti na različita razvojna područja koristeći recentnu literaturu iz ovog područja. Intervencije i tretmane autističnog poremećaja kod djece možemo podijeliti u dvije osnovne skupine: usmjerene intervencije i modele sveobuhvatnih tretmana. Usmjerene intervencije uglavnom su proizašle iz bihevioralne teorijske paradigme, dok modeli sveobuhvatnih programa proizilaze iz bihevioralne, razvojne, eklektičke i mješovite teorijske paradigme. Intervencije i tretmani proizašli iz bihevioralne paradigme uglavnom imaju dobro utvrđenu efikasnost i njih se ističe u literaturi kao prevladavajuće i učinkovite. Način provođenja navedenih tretmana i rezultate, moguće je mjeriti strogim znanstvenim mjerilima, međutim postavlja se pitanje da li se ti tretmani i intervencije na takav način i provode u praksi. Isto tako, da li intervencije i tretmani koji nisu mjerljivi na navedene načine, tj. njihova učinkovitost nije utvrđena u strogo kontroliranim uvjetima, jesu ili nisu u praksi učinkoviti. Zaključno, možemo reći da izbor intervencije i tretmana ovisi o nizu faktora koji uključuju znanje i vještine praktičara, individualne karakteristike djeteta, procjenu kapaciteta obitelji i poznavanje obiteljskog okruženja. Važno je istaknuti da rezultati svi tretmanskih pristupa govore u prilog činjenicama da tretman treba započeti što ranije, što intenzivnije ga provoditi uz uključenost i suradnju stručnjaka, članova obitelji i obiteljskog okruženja na dobrobit djeteta i njegovog napretka.

autistični poremećaj, usmjerene intervencije autističnog poremećaja, modeli sveobuhvatnih tretmana autističnog poremećaja, bihevioralna teorijska terapijska paradigma, primijenjena analiza ponašanja, praksa temeljena na dokazima, dokazi temeljeni na praksi, razvojna psihopatologija.

nije evidentirano

engleski

Psychosocial interventions and treatments of autistic disorder in children

nije evidentirano

autistic disorder, directed interventions, comprehensive treatment models, behavioral theory therapy paradigm, applied behaviour analysis, evidence – based practice, practice based evidence, developmental psychopathology.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

58

17.05.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb, Croatia

Povezanost rada

Psihologija