Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Jesu li odgajatelji upoznati s problemskim slikovnicama i slikovnicama o djeci s teškoćama? (CROSBI ID 648845)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Skočić Mihić, Sanja ; Blanuša Trošelj, Danijela ; Zoričić, Tijana Jesu li odgajatelji upoznati s problemskim slikovnicama i slikovnicama o djeci s teškoćama? // Dijete, knjiga i novi mediji / Mendeš, Branimir. ; Vidović Schreiber, Tea Tereza (ur.). Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 65-82

Podaci o odgovornosti

Skočić Mihić, Sanja ; Blanuša Trošelj, Danijela ; Zoričić, Tijana

hrvatski

Jesu li odgajatelji upoznati s problemskim slikovnicama i slikovnicama o djeci s teškoćama?

Problemska slikovnica kao novi žanr u dječjoj književnosti ima važno mjesto u odgojno- obrazovnom radu s djecom rane i predškolske dobi. U suvremenim inkluzivnim skupinama čitanje problemskih slikovnica djeci na prihvatljiv i razumljiv način omogućuje nošenje s različitim izazovnim situacijama, kao i razvoj vrijednosti kao što su uvažavanje, tolerancija, poštivanje različitosti. Osobito slikovnice o djeci s teškoćama mogu doprinijeti da predškolsko dijete bolje razumije osobitosti djece s teškoćama, a time razvija inkluzivne vrijednosti. U radu se polazi od hipoteze da su odgajatelji nedostatno upoznati s problemskih slikovnicama, a osobito slikovnice o djeci s teškoćama, što je povezano s učestalosti njihovog čitanja djeci u skupinama. Uzorak istraživanja čini 141 odgajatelj, koji su ispunjavali upitnik s više skala. Odgojiteljima su upoznati s problemskim slikovnicama tek u manjoj mjeri, dok smatraju da nisu upoznati sa slikovnicama o djeci s teškoćama. više od dvije trećine odgajatelja poznaje problemske slikovnice i čita ih djeci u odgojno-obrazovnom radu, dok slikovnice o djeci s teškoćama poznaje i čita tek svaki drugi odgajatelja. Upoznatiji su i više čitaju problemske slikovnice u odnosu na slikovnice o djeci s teškoćama. Upravo slikovnice o djeci s teškoćama učestalije koriste odgajatelji koji ih bolje poznaju. Odgajatelji smatraju da su slikovnice o djeci s teškoćama nedostupne i preskupe. Ukupno navode 10-tak naslova problemskih slikovnica koje smatraju osobito vrijednima za čitanje djeci u skupini. U radu su dane smjernice za unaprjeđenje korištenja problemskih slikovnica koje su izuzetno vrijedan materijal u odgojno obrazovnom radu odgajatelja sa svom djecom, a osobito u oblikovanju inkluzivnih zajednica.

odgajatelji, djeca s teškoćama, inkluzivne vrijednosti, profesionalni razvoj

nije evidentirano

engleski

Are teachers familiar with problem picture books and picture books for children with disabilities?

nije evidentirano

preschool teacher, children with disabilities, inclusive values, profesioal developent

nije evidentirano

Podaci o prilogu

65-82.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete, knjiga i novi mediji

Mendeš, Branimir. ; Vidović Schreiber, Tea Tereza

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-352-005-6

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija