Jesu li odgajatelji upoznati s problemskim slikovnicama i slikovnicama o djeci s teškoćama? (CROSBI ID 648845)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Skočić Mihić, Sanja ; Blanuša Trošelj, Danijela ; Zoričić, Tijana
hrvatski
Jesu li odgajatelji upoznati s problemskim slikovnicama i slikovnicama o djeci s teškoćama?
Problemska slikovnica kao novi žanr u dječjoj književnosti ima važno mjesto u odgojno- obrazovnom radu s djecom rane i predškolske dobi. U suvremenim inkluzivnim skupinama čitanje problemskih slikovnica djeci na prihvatljiv i razumljiv način omogućuje nošenje s različitim izazovnim situacijama, kao i razvoj vrijednosti kao što su uvažavanje, tolerancija, poštivanje različitosti. Osobito slikovnice o djeci s teškoćama mogu doprinijeti da predškolsko dijete bolje razumije osobitosti djece s teškoćama, a time razvija inkluzivne vrijednosti. U radu se polazi od hipoteze da su odgajatelji nedostatno upoznati s problemskih slikovnicama, a osobito slikovnice o djeci s teškoćama, što je povezano s učestalosti njihovog čitanja djeci u skupinama. Uzorak istraživanja čini 141 odgajatelj, koji su ispunjavali upitnik s više skala. Odgojiteljima su upoznati s problemskim slikovnicama tek u manjoj mjeri, dok smatraju da nisu upoznati sa slikovnicama o djeci s teškoćama. više od dvije trećine odgajatelja poznaje problemske slikovnice i čita ih djeci u odgojno-obrazovnom radu, dok slikovnice o djeci s teškoćama poznaje i čita tek svaki drugi odgajatelja. Upoznatiji su i više čitaju problemske slikovnice u odnosu na slikovnice o djeci s teškoćama. Upravo slikovnice o djeci s teškoćama učestalije koriste odgajatelji koji ih bolje poznaju. Odgajatelji smatraju da su slikovnice o djeci s teškoćama nedostupne i preskupe. Ukupno navode 10-tak naslova problemskih slikovnica koje smatraju osobito vrijednima za čitanje djeci u skupini. U radu su dane smjernice za unaprjeđenje korištenja problemskih slikovnica koje su izuzetno vrijedan materijal u odgojno obrazovnom radu odgajatelja sa svom djecom, a osobito u oblikovanju inkluzivnih zajednica.
odgajatelji, djeca s teškoćama, inkluzivne vrijednosti, profesionalni razvoj
nije evidentirano
engleski
Are teachers familiar with problem picture books and picture books for children with disabilities?
nije evidentirano
preschool teacher, children with disabilities, inclusive values, profesioal developent
nije evidentirano
Podaci o prilogu
65-82.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dijete, knjiga i novi mediji
Mendeš, Branimir. ; Vidović Schreiber, Tea Tereza
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-352-005-6
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096