Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 879495

Samoefikasnost i njezina važnost u ravnateljskom poslu


Ivanov, Lozena
Samoefikasnost i njezina važnost u ravnateljskom poslu // Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: kompetencijski profil ravnatelja / Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 233-256


Naslov
Samoefikasnost i njezina važnost u ravnateljskom poslu
(School principals' self-efficacy)

Autori
Ivanov, Lozena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: kompetencijski profil ravnatelja

Urednik/ci
Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor

Izdavač
Sveučilište u Zadru

Grad
Zadar

Godina
2016

Raspon stranica
233-256

ISBN
978-953-331-130-2

Ključne riječi
samoefikasnost, izvori samoefikasnosti, ravnatelj
(self-efficacy, sources of self-efficacy, principal)

Sažetak
Samoefikasnost je uvjerenje pojedinca o vlastitim sposobnostima organiziranja i izvršavanja akcija potrebnih za ostvarenje željenih ishoda. Osoba će pri procjeni samoefikasnosti za izvršenje nekog zadatka u konkretnom kontekstu procjenjivati da li posjeduje sposobnosti, vještine, znanja i druge neophodne resurse koji će mu osigurati uspješno dostizanje željenog cilja. Ukoliko je procjena pozitivna osoba će se upustiti u izvršavanje tog zadatka, a time i povećati vjerojatnost da će ga uspješno realizirati. Ali, ako je procjena negativna, osoba neće niti započeti s potrebnim ponašanjem i zasigurno ne može doživjeti uspjeh. Nakon čitanja ovog poglavlja moći ćete opisati ulogu uvjerenja o samoefikasnosti u obavljanju ravnateljskog posla te u ukupnom funkcioniranju i kvaliteti škole. Naime, u tekstu se objašnjava što samoefikasnost jeste, kao i preko kojih medijacijskih procesa ona utječe na ponašanje. Tako ćete biti u stanju definirati samoefikasnost i objasniti kako samoefikasnost sudjeluje u ponašanju čovjeka u konkretnim zadacima. Navode se faktori koji sudjeluju u razvoju uvjerenja o samoefikasnosti. Stoga ćete moći identificirati izvore samoefikasnosti i opisati promjene u samoefikasnosti putem izlaganja različitim izvorima samoefikasnosti. Dalje se u tekstu prikazuje situacionistička priroda samoefikasnosti koja će vam omogućiti povezivanje uvjerenja o samoefikasnosti s vrstom aktivnosti i specifičnostima situacije u kojima se procjena vrši. Iznose se rezultati dosadašnjih istraživanja koji pokazuju da je samoefikasnost ravnatelja povezana s čitavim nizom njihovih osobina i ponašanja koja mogu direktno ili indirektno utjecati na postizanje željenih obrazovnih ciljeva. Također, naglašava se važnost obrazovanja ravnatelja za uvjerenje o samoefikasnosti. Na temelju svega navedenog moći ćete procijeniti ulogu adekvatne permanentne edukacije ravnatelja u razvoju samoefikasnosti i ukupnoj uspješnosti u obavljanju ovog kompleksnog posla.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Lozena Ivanov (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Ivanov, Lozena
Samoefikasnost i njezina važnost u ravnateljskom poslu // Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: kompetencijski profil ravnatelja / Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 233-256
Ivanov, L. (2016) Samoefikasnost i njezina važnost u ravnateljskom poslu. U: Vican, D., Sorić, I. & Radeka, I. (ur.) Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: kompetencijski profil ravnatelja. Zadar, Sveučilište u Zadru, str. 233-256.
@inbook{inbook, author = {Ivanov, L.}, year = {2016}, pages = {233-256}, keywords = {self-efficacy, sources of self-efficacy, principal}, isbn = {978-953-331-130-2}, title = {School principals' self-efficacy}, keyword = {self-efficacy, sources of self-efficacy, principal}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar} }