Podupiranje razvoja prirodoslovno darovitih učenika u prvom odgojno-obrazovnom ciklusu (CROSBI ID 648802)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Letina, Alena
hrvatski
Podupiranje razvoja prirodoslovno darovitih učenika u prvom odgojno-obrazovnom ciklusu
U ovome radu analizira se potreba za podupiranjem razvoja prirodoslovno darovitih učenika u prvom odgojno-obrazovnom ciklusu. U tu svrhu provedeno je istraživanje čiji je cilj bio ispitati podršku učitelja razredne nastave razvoju prirodoslovno darovitih učenika na primarnom stupnju obrazovanja, odnosno utvrditi njihovo mišljenje o primjeni određenih strategija za podupiranje razvoja darovitih učenika u početnoj nastavi prirodoslovlja. Analizirana je sklonost učitelja prema postupcima kurikulumske adaptacije odnosno diferencijacije i individualizacije učenja u prirodoslovnom području, ekstrakurikulumskoj amplifikaciji i obogaćivanju kurikuluma početne nastave prirodoslovlja, djelomičnoj ili potpunoj akceleraciji prirodoslovno darovitih učenika te homogenom ili djelomično homogenom razvrstavanju u skupine s obzirom na njihove specifične sposobnosti. Istraživanje je provedeno na uzorku 107 učitelja razredne nastave županije Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati istraživanja pokazali su kako učitelji samo djelomično podržavaju navedene postupke te je u tom smislu potreban njihov profesionalni razvoj koji će rezultirati odgovarajućim spoznajama o važnosti i učinkovitosti provođenja navedenih strategija za razvoj prirodoslovno darovitih učenika na primarnom stupnju obrazovanja. Bez podrške učitelja i obrazovne politike odgovarajućem obrazovanju darovitih učenika u prirodoslovnom području, neće postojati mogućnost za sustavan razvoj iznimnih sposobnosti koje daroviti učenici iskazuju.
akceleracija, darovitost, diferencijacija, obogaćivanje, početna nastava prirodoslovlja
nije evidentirano
engleski
Supporting the development of scientific gifted students in the first educational cycle
nije evidentirano
acceleration, talent, differentiation, enrichment, initial teaching of science
nije evidentirano
Podaci o prilogu
241-253.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Zrilić, Smiljana
Zadar:
978-953-331-135-7
Podaci o skupu
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
predavanje
25.02.2016-27.02.2016
Zadar, Hrvatska