Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

ULOGA VEZANOSTI ZA ŠKOLU U RAZLIČITOM ANGAŽMANU DJECE U VRŠNJAČKOM NASILJU (CROSBI ID 648765)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Alajbeg, Anna ; Kovačević, Sonja ; Ninković, Snježana ULOGA VEZANOSTI ZA ŠKOLU U RAZLIČITOM ANGAŽMANU DJECE U VRŠNJAČKOM NASILJU // INCLUSIVE EDUCATION AS A FUNCTION OF THE POSITIVE DEVELOPMENT OF CHILDREN / Đević, R., Gutvajn, N., Grbić, S. (ur.). Beograd: Teacher Education Faculty in Belgrade, 2016. str. 130-130

Podaci o odgovornosti

Alajbeg, Anna ; Kovačević, Sonja ; Ninković, Snježana

hrvatski

ULOGA VEZANOSTI ZA ŠKOLU U RAZLIČITOM ANGAŽMANU DJECE U VRŠNJAČKOM NASILJU

Vršnjačko nasilje jedan je od vodećih problema u školama u cijelom svijetu. Djeca se u vršnjačkom nasilju mogu angažirati u različitim ulogama (počinitelji, žrtve, aktivni i pasivni pomoćnici, branitelji i promatrači). Polazeći od Bronfrennbrenerove teorije ekoloških sustava, važnu ulogu u angažmanu djece u vršnjačkom nasilju imaju i neki školski čimbenici. Stoga je cilj ovoga rada bio ispitati odnos vezanosti za školu i različitih uloga djece u nasilju. U istraživanju je sudjelovalo 715 učenika sedmih i osmih razreda iz Republike Hrvatske. Prosječna dob ispitanika bila je 13, 22 god. Uz upitnik općih podataka u istraživanju su korištene i adaptirana Skala različitih uloga djece u vršnjačkom nasilju, te Skala vezanosti za školu. Prilikom obrade statističkih podataka korištene su desktiptivna i korelacijska analiza. Utvrđeno je da najveći broj djece sebe percipira u ulozi branitelja, zatim promatrača, žrtve, pasivnog pomoćnika, aktivnog pomoćnika i najmanje u ulozi počinitelja nasilja. Ispitanici su više predani izvršavanju školskih obveza, dok je privrženost školi znatno niža. Djeca u ulogama počinitelja, aktivnog i pasivnog pomoćnika, te promatrača manje su vezana za školu nego djeca u ulogama žrtve i branitelja. Zaključujemo da se slabija vezanost školu negativno odražava na ponašanje djeteta prema vršnjacima. Stoga nalazi ovoga rada mogu poslužiti za izradu školskih preventivnih programa, s naglaskom na inkluzivni pristup koji podrazumijeva uravnotežene intervencije prema djeci u različitim ulogama, te poboljšanje interakcija između učenika, kao i učenika i učitelja.

različite uloge djece u vršnjačkom nasilju, vezanost za školu

nije evidentirano

engleski

THE ROLE OF SCHOOL BONDING IN DIFFERENT ENGAGEMENT OF CHILDREN IN PEER VIOLENCE

nije evidentirano

participant roles in peer violence, school bonding

nije evidentirano

Podaci o prilogu

130-130.

2016.

nije evidentirano

objavljeno

978-86-7447-127-2

Podaci o matičnoj publikaciji

INCLUSIVE EDUCATION AS A FUNCTION OF THE POSITIVE DEVELOPMENT OF CHILDREN

Đević, R., Gutvajn, N., Grbić, S.

Beograd: Teacher Education Faculty in Belgrade

Podaci o skupu

19TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE "EDUCATIONAL RESEARCH AND SCHOOL PRACTICE"

predavanje

16.12.2016-16.12.2016

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Pedagogija