ULOGA VEZANOSTI ZA ŠKOLU U RAZLIČITOM ANGAŽMANU DJECE U VRŠNJAČKOM NASILJU (CROSBI ID 648765)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Alajbeg, Anna ; Kovačević, Sonja ; Ninković, Snježana
hrvatski
ULOGA VEZANOSTI ZA ŠKOLU U RAZLIČITOM ANGAŽMANU DJECE U VRŠNJAČKOM NASILJU
Vršnjačko nasilje jedan je od vodećih problema u školama u cijelom svijetu. Djeca se u vršnjačkom nasilju mogu angažirati u različitim ulogama (počinitelji, žrtve, aktivni i pasivni pomoćnici, branitelji i promatrači). Polazeći od Bronfrennbrenerove teorije ekoloških sustava, važnu ulogu u angažmanu djece u vršnjačkom nasilju imaju i neki školski čimbenici. Stoga je cilj ovoga rada bio ispitati odnos vezanosti za školu i različitih uloga djece u nasilju. U istraživanju je sudjelovalo 715 učenika sedmih i osmih razreda iz Republike Hrvatske. Prosječna dob ispitanika bila je 13, 22 god. Uz upitnik općih podataka u istraživanju su korištene i adaptirana Skala različitih uloga djece u vršnjačkom nasilju, te Skala vezanosti za školu. Prilikom obrade statističkih podataka korištene su desktiptivna i korelacijska analiza. Utvrđeno je da najveći broj djece sebe percipira u ulozi branitelja, zatim promatrača, žrtve, pasivnog pomoćnika, aktivnog pomoćnika i najmanje u ulozi počinitelja nasilja. Ispitanici su više predani izvršavanju školskih obveza, dok je privrženost školi znatno niža. Djeca u ulogama počinitelja, aktivnog i pasivnog pomoćnika, te promatrača manje su vezana za školu nego djeca u ulogama žrtve i branitelja. Zaključujemo da se slabija vezanost školu negativno odražava na ponašanje djeteta prema vršnjacima. Stoga nalazi ovoga rada mogu poslužiti za izradu školskih preventivnih programa, s naglaskom na inkluzivni pristup koji podrazumijeva uravnotežene intervencije prema djeci u različitim ulogama, te poboljšanje interakcija između učenika, kao i učenika i učitelja.
različite uloge djece u vršnjačkom nasilju, vezanost za školu
nije evidentirano
engleski
THE ROLE OF SCHOOL BONDING IN DIFFERENT ENGAGEMENT OF CHILDREN IN PEER VIOLENCE
nije evidentirano
participant roles in peer violence, school bonding
nije evidentirano
Podaci o prilogu
130-130.
2016.
nije evidentirano
objavljeno
978-86-7447-127-2
Podaci o matičnoj publikaciji
INCLUSIVE EDUCATION AS A FUNCTION OF THE POSITIVE DEVELOPMENT OF CHILDREN
Đević, R., Gutvajn, N., Grbić, S.
Beograd: Teacher Education Faculty in Belgrade
Podaci o skupu
19TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE "EDUCATIONAL RESEARCH AND SCHOOL PRACTICE"
predavanje
16.12.2016-16.12.2016
Beograd, Srbija