Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Narativi o profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika (CROSBI ID 15180)

Urednička knjiga | monografija (znanstvena)

Narativi o profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika / Ledić, Jasminka ; Brajdić Vuković, Marija (ur.) Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017

Podaci o odgovornosti

Ledić, Jasminka ; Brajdić Vuković, Marija

hrvatski

Narativi o profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika

Ova monografija treća je znanstvena knjiga koja prikazuje rezultate istraživanja u projektu APROFRAME, pri čemu se ova knjiga fokusira isključivo na rezultate kvalitativnog istraživanja. S obzirom na to da je projekt APROFRAME bio dinamički i razvojno planiran, rezultati prvog istraživanja predstavljali su polazište za defi niranje drugog istraživanja. Rezultati prvog istraživanja dijelom su se pokazali očekivanima te u skladu s nalazima prethodnih istraživanja, ali su zahtijevali i daljnja promišljanja i nova istraživanja. U tom se kontekstu posebno interesantnima pokazala skupina mladih znanstvenika čiji su se odgovori o vlastitim samoprocjenama važnosti i ovladanosti kompetencijama akademske profesije pokazali statistički značajno različitima u odnosu na ispitanike u znanstveno-nastavnim zvanjima. Osim toga, u njihovim se samoprocjenama mogla detektirati i određena razina kontradiktornosti, donekle teško spojiva sa situacijom koju poznajemo „s terena”, budući da i sami, kao akademski djelatnici, svakodnevno svjedočimo o situacijama koje smo istraživali. S obzirom na to da skupina mladih znanstvenika pripada izrazito važnom segmentu akademske profesije, drugo se istraživanje u projektu APROFRAME usmjerilo upravo na njih. Drugim smo istraživačkim ciljem željeli opisati i objasniti proces profesionalne socijalizacije mladih znanstvenika u sustav visokoga obrazovanja i znanosti u Republici Hrvatskoj. Postavljajući takav cilj, željeli smo objasniti i razumjeti rezultate prethodnog istraživanja, uvjeriti se da su samoprocjene mladih znanstvenika utemeljene ili uvidjeti da postoji raskorak između samoprocjena njihovih kompetencija u prethodnom istraživanju i procesa profesionalne socijalizacije koji bi nam trebao objasniti na koji ih način mladi znanstvenici usvajaju. Drugim riječima, željeli smo postići što vjerodostojniji prikaz procesa i stanja u akademskoj profesiji. Knjiga se – uz prvo uvodno poglavlje koje opisuje teorijsko i metodološko polazište prove denog istraživanja – sastoji od pet poglavlja koja se temelje na analizi rezultata. Zamišljeno je da svako od poglavlja funkcionira i neovisno kao samostalna cjelina te se, iz tog razloga, neka od objašnjenja o korištenoj metodologiji i općem teorijskom okviru mogu ponavljati. Osim trećeg poglavlja koje se temelji na narativnoj analizi, sve ostale opisane analize napravljene su iz fenomenološkog polazišta.

profesionalna socijalizacija, mladi znanstvenici, kompetencije akademske profesije

nije evidentirano

engleski

Narratives on professional socialization of junior researchers

nije evidentirano

professional socialization, young academics, competencies of academic profession

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2017.

978-953-7975-56-2

214

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija, Sociologija