Uloga pomoćnika u nastavi u provođenju inkluzivnog obrazovanja (CROSBI ID 239776)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Drandić, Dijana
hrvatski
Uloga pomoćnika u nastavi u provođenju inkluzivnog obrazovanja
Svaki učenik s teškoćama u razvoju uključen u redovni odgojno-obrazovni proces, na temelju procjene njegovih posebnih odgojno-obrazovnih potreba, ima pravo na pomoćnika u nastavi. Cilj ovog rada bio je provesti validaciju mjernog instrumenta PUNinkluzija u kontekstu našeg odgojno-obrazovnog sustava, utvrditi kako pomoćnici u nastavi (PUN) percipiraju svoju ulogu u provođenju inkluzivnog obrazovanja u osnovnim školama te učestalost prakticiranja pojedinih uloga. Ispitivanje je provedeno na prigodnom uzorku od N=152 PUN koji rade u osnovnim školama, na području Istarske županije. Rezultati faktorske analize pokazuju da je ulogu PUN moguće opisati kroz sedam faktorskih dimenzija: odgojno-obrazovna uloga PUN u inkluzivnoj školi ; poticanje socijalizacijskih aktivnosti u razredu ; suradnja sa svim sudionicima u inkluzivnom procesu ; spremnost na dodatnu edukaciju ; međusobno povjerenje ; spremnost na dodatni angažman te dobrobit inkluzije za sve učenike. Pouzdanost ljestvice provjerena je primjenom Cronbach alfa koeficijenta (α=, 81), dok je valjanost testirana faktorskom analizom (KMO=, 74).
komunikacija, podrška, poticaj, socijalizacija, učenik s teškoćama
nije evidentirano
engleski
The role of learning support teachers in implementing inclusive education
nije evidentirano
communication, support, incentive, socialisation, pupil with disabilities
nije evidentirano