Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 878542

Uvid u afektivne strategije ovladavanja složenijim morfosintaktičkim strukturama kod govornika hrvatskoga kao nasljednoga jezika


Korajac, Aida; Cvitanušić Tvico, Jelena
Uvid u afektivne strategije ovladavanja složenijim morfosintaktičkim strukturama kod govornika hrvatskoga kao nasljednoga jezika // Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja. Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku održanoga od 25. do 27. travnja 2014. godine u Zagrebu.
Zagreb, Hrvatska, 2015. str. 177-188 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 878542 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uvid u afektivne strategije ovladavanja složenijim morfosintaktičkim strukturama kod govornika hrvatskoga kao nasljednoga jezika
(Insight into the affective strategies of mastering more complex morphosyntactic structures in Croatian heritage language speakers)

Autori
Korajac, Aida ; Cvitanušić Tvico, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja. Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku održanoga od 25. do 27. travnja 2014. godine u Zagrebu. / - , 2015, 177-188

ISBN
978-953-7963-27-9

Skup
Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.-27.04.2014

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
afektivne strategije, nasljedni govornici hrvatskoga jezika, biografska retrospektivna metoda
(affective strategies, Croatian heritage language speakers, biographical retrospective method)

Sažetak
Proces učenja jezika podrazumijeva strategije i tehnike kojima se učenik koristi, 'prikrivena' mentalna djelovanja određena osobinama učenika i uvjetima učenja te društvenim kontekstom. Učenik je u taj proces uključen intelektualno (kognitivno), društveno i afektivno. U članku će biti riječi o ovom posljednjem, afektivnom aspektu, točnije, o afektivnim strategijama kojima se, na srednjem stupnju učenja jezika na Croaticumu (stupnjevi B1+ i B2 prema ZEROJ-u), pri ovladavanju složenijim morfosintaktičkim strukturama služe potomci hrvatskih iseljenika, kojima je hrvatski jezik nasljedni i koji ga prethodno nisu učili u didaktički organiziranoj sredini. Učenici kojima je hrvatski jezik nasljedni važan su i velik dio svih učenika hrvatskoga kao inoga jezika te im stoga treba posvetiti posebnu pozornost. Od učenika kojima je hrvatski jezik strani razlikuju se prema pitanju identiteta, potrebama za učenjem te obiteljskim vezama s nasljednim jezikom i kulturom. Hrvatski im je jezik najčešće emotivno blizak, no vrlo su im često vještine čitanja i pisanja na nižoj razini ovladanosti. Iako mogu imati vrlo razvijene komunikacijske vještine poput bogatoga vokabulara ili fluentnosti, nerijetko njihov (među)jezik karakterizira nedostatak gramatičke točnosti i/ili pragmalingvističke i sociolingvističke kompetencije (npr. pravilno oslovljavanje ili biranje odgovarajućega registra u određenoj komunikacijskoj situaciji). Koristeći biografsku, retrospektivnu metodu kao što je vođenje dnevnika u razdoblju od četiri tjedna te uzimajući u obzir i povijest učenja jezika svakoga ispitanika, omogućit će se uvid u neke, za polaznike Croaticuma kojima je hrvatski nasljedni jezik karakteristične, afektivne strategije učenja i uporabe jezika kao što su svladavanje emocionalnih i motivacijskih problema te straha od ‘nepoznatog poznatog’ jezika kao i upornost i razvoj pozitivnog stava akumuliranjem energije potrebne za prevladavanje frustracija uslijed usvajanja složenijih gramatičkih struktura.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Aida Korajac (autor)

Avatar Url Jelena Cvitanušić (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Korajac, Aida; Cvitanušić Tvico, Jelena
Uvid u afektivne strategije ovladavanja složenijim morfosintaktičkim strukturama kod govornika hrvatskoga kao nasljednoga jezika // Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja. Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku održanoga od 25. do 27. travnja 2014. godine u Zagrebu.
Zagreb, Hrvatska, 2015. str. 177-188 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Korajac, A. & Cvitanušić Tvico, J. (2015) Uvid u afektivne strategije ovladavanja složenijim morfosintaktičkim strukturama kod govornika hrvatskoga kao nasljednoga jezika. U: Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja. Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku održanoga od 25. do 27. travnja 2014. godine u Zagrebu..
@article{article, year = {2015}, pages = {177-188}, keywords = {afektivne strategije, nasljedni govornici hrvatskoga jezika, biografska retrospektivna metoda}, isbn = {978-953-7963-27-9}, title = {Uvid u afektivne strategije ovladavanja slo\v{z}enijim morfosintakti\v{c}kim strukturama kod govornika hrvatskoga kao nasljednoga jezika}, keyword = {afektivne strategije, nasljedni govornici hrvatskoga jezika, biografska retrospektivna metoda}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, year = {2015}, pages = {177-188}, keywords = {affective strategies, Croatian heritage language speakers, biographical retrospective method}, isbn = {978-953-7963-27-9}, title = {Insight into the affective strategies of mastering more complex morphosyntactic structures in Croatian heritage language speakers}, keyword = {affective strategies, Croatian heritage language speakers, biographical retrospective method}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font