Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Čitati s druge strane – o strategijama čitanja govornika arapskoga na hrvatskome kao inome jeziku (CROSBI ID 239721)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Korajac, Aida Čitati s druge strane – o strategijama čitanja govornika arapskoga na hrvatskome kao inome jeziku // Romanoslavica, 52 (2016), 2; 189-203

Podaci o odgovornosti

Korajac, Aida

hrvatski

Čitati s druge strane – o strategijama čitanja govornika arapskoga na hrvatskome kao inome jeziku

Razumijevanje procesa čitanja važno je za razumijevanje same prirode čitanja. Proces čitanja obično je tih, unutarnji i osoban, što otežava njegovo istraživanje (Alderson 2000: 4). U ovome će radu biti riječ o procesu čitanja na temelju proučavanja slučaja izvornoga govornika arapskoga jezika kojemu je hrvatski jezik ini. Ispitanik pohađa Jezične vježbe hrvatskoga kao drugoga i stranog jezika 1 (razina učenja usporediva je s A2+ prema ZEROJ-u) na Croaticumu – Centru za hrvatski kao drugi i strani jezik. Iako hrvatski i arapski jezik imaju alfabetska pisma (za razliku od logografskih ili slogovnih pisama), ortografski se razlikuju, što može uvjetovati i različite načine vizualnoga procesiranja te, naposljetku, razumijevanja teksta (Šamo 2014: 23). Cilj je ovoga istraživanja ispitati kojim se strategijama koristi govornik arapskoga jezika pri razumijevanju čitanoga teksta na hrvatskome jeziku. Istraživanje, provedeno metodom usmenih izvješća, temelji se na modelu konstrukcijsko-responzivnog čitanja (Pressley i Afflerbach 1995, u: Šamo 2014: 67).

čitanje na hj2, strategije čitanja, proučavanje slučaja, usmena izvješća, konstrukcijsko-responzivno čitanje

nije evidentirano

engleski

Reading from the other side – about strategies of reading of Arabic speaker in the Croatian as a foreign language

nije evidentirano

reading in Croatian as L2, strategies of reading, case study, verbal protocols, constructively-responsive reading

nije evidentirano

Podaci o izdanju

52 (2)

2016.

189-203

objavljeno

0557-272X

2537-4214

Povezanost rada

Filologija