Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 877751

Dječje znakovanje (baby signing) - jezični i komunikacijski aspekti


Cvikić, Lidija; Turza Bogdan, Tamara, Dani, Tihana
Dječje znakovanje (baby signing) - jezični i komunikacijski aspekti // Problems and Dilemas of Teaching and Learning Theory and Practice in Formal Education
Beograd, Srbija, 2017. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 877751 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dječje znakovanje (baby signing) - jezični i komunikacijski aspekti
(Baby signing - linguistic and communication apects)

Autori
Cvikić, Lidija ; Turza Bogdan, Tamara, Dani, Tihana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Problems and Dilemas of Teaching and Learning Theory and Practice in Formal Education

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 26.-27.5.2017,

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
usvajanje jezika, materinski jezik, roditelji, jezični unos, komunikacija, znakovanje
(language acquisition, mother language, parents, input, communication, signing)

Sažetak
U suvremenoj je jezično-komunikacijskoj praksi obitelji i djeteta u predlingvističkoj fazi razvoja materinskoga jezika sve zastupljenija pojava dječjega znakovanja – uporabe posebnoga znakovnoga jezika kojim se sporazumijevaju (čujuće) dijete i njegova okolina. No, znanstvenih je istraživanja o toj temi relativno malo te je mnogo nepoznanica o lingvističkim temeljima dječjega znakovanja, kao i o utjecaju dječjega znakovanja na razvoj jezika i govora. Glavni je cilj ovoga rada dati uvid u lingvističke i komunikacijske aspekte znakovanja. U teorijskome se dijelu rada dječje znakovanje pokušava lingvistički odrediti, odnosno utvrditi je li riječ o sponatnim gestama koje su ponavljane i usustavljene te kojima je pridodano značenje ili je riječ o sustavu arbitrarnih znakova, pojednostavljenom znakovnom jeziku. Komunikacijski su aspekti ispitani na temelju istraživanja provedenoga među roditeljima koji se sa svojom djecom služe dječjim znakovanjem (n=97). Ispitalo se okruženje za znakovanje, uporaba znakovanja, motivacija roditelja za znakovanje, kao i procjena roditelja o utjecaju znakovanja na jezični razvoj djeteta. Istraživanje je provedeno pomoću online upitnika. Preliminarni rezultati pokazuju da se na dječje znakovanje uglavnom odlučuju visokoobrazovani roditelji (40%), ponajviše s prvim djetetom (71%). Znakovanjem se služe da bi potaknuli intelektualni razvoj djeteta (30%), odnosno potaknuli dijete na brže ovladavanje govorom (18%). Rezultati provedenoga istraživanja također pokazuju da se uporaba prvih znakova poklapa s dobi u kojoj djeca spontano koriste gestu u materinskome jeziku, što potvrđuje nužnost sustavnih i ciljanih istraživanja dječjega znakovanja kako bi se utvrdila njegova stvarna komunikacijska korist i poticaj za razvoj jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lidija Cvikić (autor)

Avatar Url Tamara Turza-Bogdan (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Cvikić, Lidija; Turza Bogdan, Tamara, Dani, Tihana
Dječje znakovanje (baby signing) - jezični i komunikacijski aspekti // Problems and Dilemas of Teaching and Learning Theory and Practice in Formal Education
Beograd, Srbija, 2017. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Cvikić, L. & Turza Bogdan, Tamara, Dani, Tihana (2017) Dječje znakovanje (baby signing) - jezični i komunikacijski aspekti. U: Problems and Dilemas of Teaching and Learning Theory and Practice in Formal Education.
@article{article, year = {2017}, keywords = {language acquisition, mother language, parents, input, communication, signing}, title = {Baby signing - linguistic and communication apects}, keyword = {language acquisition, mother language, parents, input, communication, signing}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }