Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Didactic challenges for Teachers and school Pedagogues (CROSBI ID 648332)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Matijević, Milan Didactic challenges for Teachers and school Pedagogues // Problemi i dileme savremene nastave u teoriji i praksi / Vera Radović ; Dušanka Mihajlović ; Ivana Stojkov (ur.). Beograd: Učiteljski fakultet u Beogradu, 2017. str. 156-156

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan

engleski

Didactic challenges for Teachers and school Pedagogues

Većina didaktičkih scenarija u učionicama naših škola još uvijek slijedi didaktičku paradigmu koju su utemeljili Ratke, Komensky i Herbart (učitelj predaje, poučava, a učenici sjede, slušaju, gledaju i uče reproduktivna znanja). Na prostorima bivše Jugoslavije osjeća se još uvijek velik utjecaj teorija i terminologije ruskih pedagoga koji su prevođeni i objavljivani sredinom prošlog stoljeća (Gruzdjev, Gončarov, Danilov, Jesipov). U proteklih četrdeset godina kod nas su prevedeni i citirani radovi koji prikazuju i problematiziraju kurikulumske teorije, konstruktivističke teorije, teorije višestrukih inteligencija te spoznaje obrazovne neuroznanosti. Spomenuti ruski pedagozi nisu o tim pitanjima mnogo znali niti pisali. Objavljeno je u toku proteklih tridesetak godina na hiljade radova koji donose rezultate empirijskih istraživanja na uzorcima novih generacija učenika. Krajem pedesetih godina prošlog vijeka (1956. god.) počelo je na ovim prostorima emitiranje televizijskog programa. Stručnjaci su upozoravali roditelje i učitelje da ne dozvole djeci previše gledanja televizijskog programa jer to nije zdravo za oči, a i zato što će djeca zanemariti školsko učenje. U proteklih desetak godina slušamo upozorenja stručnjaka roditeljima i učiteljima o štetnosti igranja video igara na cjeloviti razvoj djece i tinejdžera. Upozorava se da dugo sjedenje pred ekranima šteti zdravlju, a zanemaruje se i školsko učenje. Ima li sličnosti u odnosu prema televiziji prije pedeset godina i video igrama danas? Koliko su video igre štetne (ili korisne) za učenje i razvoj net generacija? Kakve didaktičke i metodičke scenarije treba zagovarati u školi u idućih desetak godina? Koliko su se današnji didaktičari odmakli od didaktičke paradigme Komenskog, Herbarta, Gruzdjeva, Danilova i Jesipova? Imaju li pripadnici net generacija u školama didaktiku kakvu trebaju i kakvu zaslužuju? To su pitanja na koja trebaju odgovarati današnji učitelji, nastavnici i školski pedagozi.

new didactic paradigms, Internet generation students, curriculum theories, educational neuroscience, theories of multiple intelitences.

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

156-156.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Problemi i dileme savremene nastave u teoriji i praksi

Vera Radović ; Dušanka Mihajlović ; Ivana Stojkov

Beograd: Učiteljski fakultet u Beogradu

978-86-7849-240-2

Podaci o skupu

Međunarodni naučni skup 2017: Problemi i dileme savremene nastave u teoriji i praksi

pozvano predavanje

26.05.2017-27.05.2017

Aranđelovac, Srbija

Povezanost rada

nije evidentirano