Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Humanizacija odnosa među spolovima - područje rada školskog pedagoga (CROSBI ID 410547)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Silov, Mile Humanizacija odnosa među spolovima - područje rada školskog pedagoga / Jurić, Vladimir (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 1986

Podaci o odgovornosti

Silov, Mile

Jurić, Vladimir

hrvatski

Humanizacija odnosa među spolovima - područje rada školskog pedagoga

Tema doktorske disertacije je: definirati i opisati ulogu i zadatke školskog pedagoga u osnovnoj i srednjoj školi na području humanizacije odnosa među spolovima. Autor je tražio odgovore na pitanja: "Što, kako i s koliko realnih mogućnosti može odgojno djelovati školski pedagog" u ulozi "stručnog suradnika na realizaciji cilja i zadataka humanizacije odnosa među spolovima u osnovnoj i srednjoj školi" (str. 351). Vrlo opširno je razmatran problem odnosa među spolovima u prošlosti, sadašnjosti i predviđanjem poželjne budućnosti. Autor podržava interdisciplinarni pristup humanizaciji odnosa među spolovima, dakle, kritička analiza s motrišta filozofije, sociologije, psihologije, antropologije, medicine, prava, pedagogije i dr. Prema shvaćanju autora, humanizacija odnosa među spolovima je "socijalno pitanje", "spolno pitanje" i "pedagoško (odgojno, školsko) pitanje" (str. 352). Humanizacija odnosa među spolovima je viši rodni pojam u odnosu na spolni odgoj. Autor slijedi trijadu: humano društvo = humana škola = humanizacija odnosa među spolovima. Određene su razine na kojima treba djelovati školski pedagog u svrhu ostvarivanja cilja i zadataka humanizacije odnosa među spolovima u osnovnoj i srednjoj školi: prva, društveni angažman školskog pedagoga na razvitku humanih (samoupravnih) odnosa u školi ; druga, djelovanje na humanizaciji osobina vlastite ličnosti, posebno empatičke komunikacije i treća, operativno djelovanje školskog pedagoga na području humanizacije odnosa među spolovima (dakle, preuzeti i realizirati odgojne zadatke iz programa humanizacije odnosa među spolovima). Treća razina, konkretnije, znači preuzeti funkcije odgojnog rada: planiranje, programiranje, istraživanje, inovacije, savjetovanje i dr. Naime, autor polazi od shvaćanja da je školski pedagog stručni suradnik, dakle, specijalizirani stručnjak za razvoj, istraživanje i inovacije u školi. Autor je definirao teorijsko- metodološki okvir istraživanja zadane teme disertacije (humanizacija odnosa među spolovima - područje rada školskog pedagoga), izveo kritičku analizu odabrane znanstvene i stručne literature, analizirao postignuća prakse odgoja i sintetizirao rezultate tri pomoćna ili pristupna istraživanja. Tako su stvoreni uvjeti za "provođenje empirijsko-neeksperimentalnog ispitivanja mišljenja i stavova školskih pedagoga iz osnovnih i srednjih škola o odabranim pitanjima iz kompleksa humanizacije odnosa među spolovima" (str. 233).

humanizacija odnosa među spolovima ; spolni odgoj ; osnovna škola ; srednja škola ; samoupravna škola ; pedagoški pristup ; interdisciplinarni pristup ; razvojno-pedagoška služba ; savjetodavna služba ; školski pedagog

nije evidentirano

engleski

Humanization of gender relations - the area of ​​work of school pedagogue

nije evidentirano

humanization of gender relations ; sexual upbringing ; elementary school ; high school ; self-governing school ; pedagogical approach ; interdisciplinary approach ; developmental pedagogical service ; advisory service ; school pedagogue

nije evidentirano

Podaci o izdanju

475

03.07.1986.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija