Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 877556

PITANJE U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA


Bjedov, Vesna
PITANJE U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA // Od početka do danas. 120 godina kroatistike u Budimpešti / Lukács István (ur.).
Budimpešta: ELTE BTK Szláv Filológiai Tanszék, 2016. str. 259-279 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 877556 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
PITANJE U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA
(QUESTION IN THE CROATIAN LANGUAGE TEACHING)

Autori
Bjedov, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Od početka do danas. 120 godina kroatistike u Budimpešti / Lukács István - Budimpešta : ELTE BTK Szláv Filológiai Tanszék, 2016, 259-279

ISBN
978-963-284-832-7

Skup
Od početaka do danas 120 godina kroatistike u Budimpešti A kezdetektől napjainkig A budapesti kroatisztika 120 éve

Mjesto i datum
Budimpešta, Republika Mađarska, 3. prosinca 2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nastavnikovo pitanje, učenikovo pitanje, nastava hrvatskoga jezika, čestota pitanja, vrste pitanja
(teacher's question, student's question, Croatian language teaching, question frequency, question types)

Sažetak
Rad se bavi pitanjem u nastavi hrvatskoga jezika, pri čemu se najprije na teorijskoj razini razmatra pojam pitanja i vrste pitanja te nastavnikovo, odnosno učenikovo pitanje u nastavi. Namjera je ovoga rada istražiti čestotu i vrste postavljenih nastavnikovih pitanja. Također je cilj istražiti zastupljenost učenikova pitanja u nastavi hrvatskoga jezika i to analizom dviju temeljnih situacija: spontano postavljeno pitanje i pitanje inducirano nastavnikovim poticajem. U istraživanju je primijenjen postupak sustavnoga promatranja neposredne nastavne stvarnosti, odnosno čujnoga snimanja nastavnih sati. Uzorak su promatrane nastave bili osnovnoškolski i srednjoškolski nastavnici hrvatskoga jezika pet županija: Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske, Požeško-slavonske i Virovitičko-podravska te učenici petih, šestih, sedmih i osmih razreda osnovne škole te učenici prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda gimnazije. Rezultati provedenoga istraživanja na čujnim zapisima 30 nastavnih sati pokazali su da je u promatranoj nastavi hrvatskoga jezika nastavnikovo pitanje dominantno te da prevladavaju doslovna pitanja. Učenikovo je pitanje zastupljeno tek u trima promatranim nastavnim satima hrvatskoga jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesna Bjedov (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Bjedov, Vesna
PITANJE U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA // Od početka do danas. 120 godina kroatistike u Budimpešti / Lukács István (ur.).
Budimpešta: ELTE BTK Szláv Filológiai Tanszék, 2016. str. 259-279 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bjedov, V. (2016) PITANJE U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA. U: Lukács István (ur.)Od početka do danas. 120 godina kroatistike u Budimpešti.
@article{article, author = {Bjedov, V.}, year = {2016}, pages = {259-279}, keywords = {teacher's question, student's question, Croatian language teaching, question frequency, question types}, isbn = {978-963-284-832-7}, title = {QUESTION IN THE CROATIAN LANGUAGE TEACHING}, keyword = {teacher's question, student's question, Croatian language teaching, question frequency, question types}, publisher = {ELTE BTK Szl\'{a}v Filol\'{o}giai Tansz\'{e}k}, publisherplace = {Budimpe\v{s}ta, Republika Ma\djarska} }