PITANJE U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA (CROSBI ID 648284)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bjedov, Vesna
hrvatski
PITANJE U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA
Rad se bavi pitanjem u nastavi hrvatskoga jezika, pri čemu se najprije na teorijskoj razini razmatra pojam pitanja i vrste pitanja te nastavnikovo, odnosno učenikovo pitanje u nastavi. Namjera je ovoga rada istražiti čestotu i vrste postavljenih nastavnikovih pitanja. Također je cilj istražiti zastupljenost učenikova pitanja u nastavi hrvatskoga jezika i to analizom dviju temeljnih situacija: spontano postavljeno pitanje i pitanje inducirano nastavnikovim poticajem. U istraživanju je primijenjen postupak sustavnoga promatranja neposredne nastavne stvarnosti, odnosno čujnoga snimanja nastavnih sati. Uzorak su promatrane nastave bili osnovnoškolski i srednjoškolski nastavnici hrvatskoga jezika pet županija: Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske, Požeško-slavonske i Virovitičko-podravska te učenici petih, šestih, sedmih i osmih razreda osnovne škole te učenici prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda gimnazije. Rezultati provedenoga istraživanja na čujnim zapisima 30 nastavnih sati pokazali su da je u promatranoj nastavi hrvatskoga jezika nastavnikovo pitanje dominantno te da prevladavaju doslovna pitanja. Učenikovo je pitanje zastupljeno tek u trima promatranim nastavnim satima hrvatskoga jezika.
nastavnikovo pitanje, učenikovo pitanje, nastava hrvatskoga jezika, čestota pitanja, vrste pitanja
nije evidentirano
engleski
QUESTION IN THE CROATIAN LANGUAGE TEACHING
nije evidentirano
teacher's question, student's question, Croatian language teaching, question frequency, question types
nije evidentirano
Podaci o prilogu
259-279.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Od početka do danas. 120 godina kroatistike u Budimpešti
Lukács István
Budimpešta: ELTE BTK Szláv Filológiai Tanszék
978-963-284-832-7
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096