Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 877552

Kostimi za kazališnu predstavu – “Ana Karenjina”


Kulonja, Viktorija
Kostimi za kazališnu predstavu – “Ana Karenjina” 2017., diplomski rad, diplomski, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb


Naslov
Kostimi za kazališnu predstavu – “Ana Karenjina”
(Costumes for the Theatre Show - “Ana Karenina”)

Autori
Kulonja, Viktorija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Tekstilno-tehnološki fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
25.5

Godina
2017

Stranica
80

Mentor
Purgar, Krešimir

Neposredni voditelj
Bakal, Ivana

Ključne riječi
Ana Karenjina, kostimografija, kazališni kostimi, kostimi s kraj 19. stoljeća, kostimografske skice
(Ana Karenina, costume design, there costumes, end of 19th century, costume sketches)

Sažetak
Razdoblje romantizma u kojem se zbiva Tolstojevo dijelo Ana Karenjina, unijelo je bitne promjene u svijetu mode te ona i danas služi kao inspiracija velikim svjetskim kostimografima i dizajnerima. Kroz hrvatska kazališta bila je inspiracija kostimografima poput Alana Hranitelja, Doris Kristić, ali i kostimografima i scenografima poput Vladimira Žedrinskog, a od stranih filmskih kostimografa Jacqueline Durran koja je ujedno i nagrađena Oscarom za najbolju kostimografiju za film Ana Karenjina iz 2012. Na europskim, naročito britanskim i francuskim modnim pistama nerijetko je viđena odjeća inspirirana Rusijom i Anom Karenjinom. Valentina su inspirirale tradicionalne ruske lutke, MaxMara je lansirao kapute od kašmira i krznene kapute kanadske kune s ovratnicima optočenim nakitom, Hermès je koristio kroj kozačkih hlača, a Balmainov džins, sakoi, haljine i topići puni su uzoraka s Fabergéovih jaja. Kolekcijom od sofisticirane svile i teškog brokata Dior je prezentirao vremena vrhunske raskoši ruskog dvora, dok su – podsjećajući na ruske emigrante iz dvadesetih godina prošloga stoljeća – manekeni na reviji Louisa Vuittona silazili s vlaka u slojevitim odijelima s velikim ukrašenim gumbima, prslucima od brokata i dugim crnim svečanim kaputima. Praktični dio eksperimentalnog dijela diplomskog rada je kostim za glavnu ulogu Ane Karenjine - dnevni kaput koji je vrlo složen kao odjevni predmet. Izabrala sam ga zato što smatram da kroz ovo razdoblje i taj odjevni predmet, mogu najviše izraziti svoje dosadašnje obrazovanje i iskustvo u praksi stečeno na Tekstilno-tehnološkom fakultetu te kroz suradnje u studenskim projektima s Akademijom dramske umjetnosti i Akademijom likovnih umjetnosti u Zagrebu. Sašiveni kaput je varijacija dnevnog kaputa koja datira s kraja devetnaestog stoljeća, također i modni dodatak, šešir koji upotpunjuje cjelokupni izgled glumice. Materijal sam odabrala prema razdoblju, smatrajući da je vrlo bitno uzeti u obzir i vremenske uvjete, ali i obratiti pažnju na teksturu. Izabrala sam deblji zimski materijal brokat, koji svojom bogatom teksturom osvaja pozornicu te svojim jako naglašenim zlatnim uzorkom prikazuje i raskošnost toga doba.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb