Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kostimi za kazališnu predstavu – “Ana Karenjina” (CROSBI ID 410542)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kulonja, Viktorija Kostimi za kazališnu predstavu – “Ana Karenjina” / Purgar, Krešimir (mentor); Bakal, Ivana (neposredni voditelj). Zagreb, Tekstilno-tehnološki fakultet, . 2017

Podaci o odgovornosti

Kulonja, Viktorija

Purgar, Krešimir

Bakal, Ivana

hrvatski

Kostimi za kazališnu predstavu – “Ana Karenjina”

Razdoblje romantizma u kojem se zbiva Tolstojevo dijelo Ana Karenjina, unijelo je bitne promjene u svijetu mode te ona i danas služi kao inspiracija velikim svjetskim kostimografima i dizajnerima. Kroz hrvatska kazališta bila je inspiracija kostimografima poput Alana Hranitelja, Doris Kristić, ali i kostimografima i scenografima poput Vladimira Žedrinskog, a od stranih filmskih kostimografa Jacqueline Durran koja je ujedno i nagrađena Oscarom za najbolju kostimografiju za film Ana Karenjina iz 2012. Na europskim, naročito britanskim i francuskim modnim pistama nerijetko je viđena odjeća inspirirana Rusijom i Anom Karenjinom. Valentina su inspirirale tradicionalne ruske lutke, MaxMara je lansirao kapute od kašmira i krznene kapute kanadske kune s ovratnicima optočenim nakitom, Hermès je koristio kroj kozačkih hlača, a Balmainov džins, sakoi, haljine i topići puni su uzoraka s Fabergéovih jaja. Kolekcijom od sofisticirane svile i teškog brokata Dior je prezentirao vremena vrhunske raskoši ruskog dvora, dok su – podsjećajući na ruske emigrante iz dvadesetih godina prošloga stoljeća – manekeni na reviji Louisa Vuittona silazili s vlaka u slojevitim odijelima s velikim ukrašenim gumbima, prslucima od brokata i dugim crnim svečanim kaputima. Praktični dio eksperimentalnog dijela diplomskog rada je kostim za glavnu ulogu Ane Karenjine - dnevni kaput koji je vrlo složen kao odjevni predmet. Izabrala sam ga zato što smatram da kroz ovo razdoblje i taj odjevni predmet, mogu najviše izraziti svoje dosadašnje obrazovanje i iskustvo u praksi stečeno na Tekstilno-tehnološkom fakultetu te kroz suradnje u studenskim projektima s Akademijom dramske umjetnosti i Akademijom likovnih umjetnosti u Zagrebu. Sašiveni kaput je varijacija dnevnog kaputa koja datira s kraja devetnaestog stoljeća, također i modni dodatak, šešir koji upotpunjuje cjelokupni izgled glumice. Materijal sam odabrala prema razdoblju, smatrajući da je vrlo bitno uzeti u obzir i vremenske uvjete, ali i obratiti pažnju na teksturu. Izabrala sam deblji zimski materijal brokat, koji svojom bogatom teksturom osvaja pozornicu te svojim jako naglašenim zlatnim uzorkom prikazuje i raskošnost toga doba.

Ana Karenjina, kostimografija, kazališni kostimi, kostimi s kraj 19. stoljeća, kostimografske skice

nije evidentirano

engleski

Costumes for the Theatre Show - “Ana Karenina”

nije evidentirano

Ana Karenina, costume design, there costumes, end of 19th century, costume sketches

nije evidentirano

Podaci o izdanju

80

25.05.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Tekstilno-tehnološki fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Povijest umjetnosti