Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Naming in the Domain of Tourism (CROSBI ID 648122)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Sušac, Vlado ; Lozo, Ivana Naming in the Domain of Tourism // Foreign Languages and Tourism / Bosnar-Valković. B ; Miškulin, D. (ur.). Portorož : Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci, 2016. str. 44-49

Podaci o odgovornosti

Sušac, Vlado ; Lozo, Ivana

engleski

Naming in the Domain of Tourism

In this paper we tried to examine modern tendencies in the tourism brand names, as well as motivation in their creation. Our hypothesis is that the names of hotels and restaurants are mainly motivated by toponyms, anthroponyms and other words associated with the cultural and historical heritage of the researched area, in this case of Zadar County. We were also interested in different linguistic tools applied on phonetic, morphologic, semantic and orthographic level in order to increase the memorability and effectiveness of a name. Such tools might be assonance, alliteration, onomatopoeia, affixation, blending, unusual spelling and so on.

brand names, semiotics of advertising, naming, language of tourism

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

44-49.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Foreign Languages and Tourism

Bosnar-Valković. B ; Miškulin, D.

Portorož : Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci

978-953-7842-33-8

Podaci o skupu

3rd International Conference Foreign languages and Tourism

predavanje

15.09.2016-16.09.2016

Portorož, Slovenija

Povezanost rada

Filologija