Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Krivnja kao uzrok bolesti u Bibliji (CROSBI ID 647894)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Dodig, Slavica Krivnja kao uzrok bolesti u Bibliji // Psihološko u medicini. Knjiga sažetaka / Braš, Mirjana ; Šendula Jengić, Vesna (ur.). Rab: Studio Hrg, 2017. str. 125-125

Podaci o odgovornosti

Dodig, Slavica

hrvatski

Krivnja kao uzrok bolesti u Bibliji

SAŽETAK: Starozavjetni narod prošao je sve faze u razvoju medicine - iskustvenu, magijsku, magijsko-religijsku, te stručnu fazu. Znali su da bolest predstavlja neravnotežu tjelesnoga i duševnog stanja te poremećen odnos s bližnjima. Iz neznanja o uzrocima nekih bolesti smatrali su da je bolest kazna za grijeh, a neke neobjašnjive bolesti pripisivale su se opsjednutošću zlim duhovima. Plemenski čarobnjaci (vračevi) su zazivali duhove i čarali. Spaljivanjem srca i jetre životinja pred opsjednutiom osobom htjeli su istjerati demona iz čovjeka. U Novom zavjetu bolesnike je liječio liječnik, a kada on nije mogao izliječiti bolesnika, neki ljudi su se obraćali Isusu (npr. slijepi, nijemi, nepokretni, žena s produljenim krvarenjem, opsjednuti zlim duhom) i on ih je ozdravljao riječju, uranjanjem u vodu, polaganjem ruku, čak i na daljinu. U Starom zavjetu bolest se smatrala kaznom za krivnju (grijeh) i u tom smislu je imala odgojni smisao. U Novom zavjetu bolest više nije kazna, nego upozorenje na prolaznost života (mesijanska uloga). Isus je ozdravljao one bolesnike koji su imali povjerenja da ih on može izliječiti. Svijest da krivnja može biti oproštena, čovjeka vodi k izlječenju. ABSTRACT: The Old Testament people have undergone all stages of the development of medicine - an experiential, magical, magical-religious, and expert phase. They knew that the disease represented the imbalance of the physical and mental state and disturbed the relationship with the fellow-men. Because of their ignorance about the causes of some illness, they thought the disease was a punishment for sin, and some inexplicable diseases were attributed to the obsession with evil spirits. Tribal wizards called for ghosts and magic. By burning the heart and the liver of animals, they wanted to expel the demons from the human being in front of the obsessed person. In the New Testament, the patients were treated by a doctor, and when he could not cure the patient, some people turned to Jesus (eg blind, mute, immobile, women with prolonged bleeding, obsessed with the evil spirit) and he healed them by word, watering, by laying his hands, even at a distance. In the Old Testament, the illness was considered to be a punishment for sin (guilt) and in that sense had an educational meaning. In the New Testament illness is no longer a punishment, but a warning to the passage of life (the messianic role). Jesus healed those patients who trusted that he may heal them. The consciousness that guilt can be a forgiven, man leads to healing.

bolest, Biblija

nije evidentirano

engleski

Guilt as the cause of the disease in the Bible

nije evidentirano

disease, Bible

nije evidentirano

Podaci o prilogu

125-125.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Psihološko u medicini. Knjiga sažetaka

Braš, Mirjana ; Šendula Jengić, Vesna

Rab: Studio Hrg

Podaci o skupu

Hrvatski kongres psihosomatske medicine i psihoterapije

poster

18.05.2017-20.05.2017

Rab, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




Teologija