Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Strategije učenja vokabulara u hrvatskome kao inome jeziku (CROSBI ID 647893)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Tabak, Mihaela ; Ordulj, Antonia Strategije učenja vokabulara u hrvatskome kao inome jeziku. 2012

Podaci o odgovornosti

Tabak, Mihaela ; Ordulj, Antonia

hrvatski

Strategije učenja vokabulara u hrvatskome kao inome jeziku

Proces ovladavanja inim jezikom podložan je brojnim općim i posebnim utjecajima (materinski jezik, urođena gramatika, spoznajni razvoj). Strategije učenja jezika, pored motivacije i jezične nadarenosti, među važnijim su posebnim utjecajima te su do danas temom brojnih istraživanja, ali i neslaganja stručnjaka. Postizanje visoke jezične kompetencije postiže se i upotrebom prikladnih strategija učenja vokabulara. Kako je ovladavanje leksičkom sastavnicom inog jezika jedan od najvažnijih ciljeva nastave inog jezika, cilj je ovoga istraživanja ispitati kojim se strategijama usvajanja vokabulara služe polaznici nastave hrvatskog kao inog jezika na Croaticumu i razlikuje li se uporaba strategija s obzirom na niži i viši stupanj znanja. Ispitanici su ispunjavali adaptirani Upitnik o strategijama učenja vokabulara (Pavičić Takač, 2003), demografski upitnik, cloze-testove, a kako bi se dobio što jasniji uvid u korištene strategije učenja vokabulara organiziran je i intervju sa sudionicima istraživanja. Rezultati dobiveni Upitnikom o strategijama ukazuju da ispitanici koriste tri vrste strategija: strategije formalnog učenja i vježbanja vokabulara, strategije samoiniciranog nezavisnog učenja vokabulara i strategije spontanog učenja / usvajanja vokabulara. Iako su strategije vrlo važne za razvoj leksičke kompetencije, u hrvatskom kao inom jeziku nisu provedena istraživanja koja bi nam dala uvid u upotrebu i razvoj učeničkih strategija usvajanja vokabulara pa smatramo da će rezultati ovog istraživanja barem djelomice doprinijeti rasvjetljavanju navedene problematike.

inojezični hrvatski, strategije učenja vokabulara

nije evidentirano

engleski

Vocabulary learning strategies in Croatian as second and foreign language

nije evidentirano

Croatian as a second / foreign language, vocabulary learning strategies

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

IV. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – IV. HIDIS

predavanje

19.12.2012-20.12.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano