Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti (CROSBI ID 239149)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Mikulić, Matea ; Rački, Željko ; Brajković, Sanja In support of agreement on gifted teachers and education as a giftedness performance domain / U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (2017), 3; 891-917. doi: 10.15516/cje.v19i3.2381

Podaci o odgovornosti

Mikulić, Matea ; Rački, Željko ; Brajković, Sanja

hrvatski

U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti

Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati odnose između jedne ponašajne definicije kvalitetne pedagoške prakse (ISSA) i implicitnih teorija o darovitim učiteljima na četiri skupine sudionika (N = 199). Ako je darovitost cijenjena u različitim domenama, uključujući obrazovanje, tko su daroviti učitelji i koje su njihove odlike? Uporabom analize profila, i učitelji početnici (n = 47) i ekspertni učitelji (n = 61) procijenili su ponuđeni skup indikatora kvalitetne pedagoške prakse kao visoko indikativan za primjerne darovite učitelje. Taj podatak pruža podršku konstruktnoj valjanosti operacionalizacije darovitih učitelja kao onih koji kompetentno pokazuju konsenzusno dogovorene indikatore kvalitete na visokoj razini u različitim područjima pedagoške prakse. Rezultati su interpretirani u skladu sa suvremenim, empirijski utvrđenim utjecajem učitelja na učenikovo učenje i ishode toga učenja. Poseban je naglasak stavljen na ponašajnu operacionalizaciju kvalitetne pedagoške prakse, kao i na načine kako se ona preklapa s konstruktom darovitosti i njezinom manifestacijom u odrasloj dobi (u kompetentnosti, u ekspertnosti, i na kraju, u eminentnosti), uz prijedlog ubrajanja obrazovanja u jedno od domena darovitosti.

domene darovitosti ; ekspertnost ; kvaliteta obrazovanja ; kvalitetna obrazovna praksa

nije evidentirano

engleski

In support of agreement on gifted teachers and education as a giftedness performance domain

Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati odnose između jedne ponašajne definicije kvalitetne pedagoške prakse (ISSA) i implicitnih teorija o darovitim učiteljima na četiri skupine sudionika (N = 199). Ako je darovitost cijenjena u različitim domenama, uključujući obrazovanje, tko su daroviti učitelji i koje su njihove odlike? Uporabom analize profila, i učitelji početnici (n = 47) i ekspertni učitelji (n = 61) procijenili su ponuđeni skup indikatora kvalitetne pedagoške prakse kao visoko indikativan za primjerne darovite učitelje. Taj podatak pruža podršku konstruktnoj valjanosti operacionalizacije darovitih učitelja kao onih koji kompetentno pokazuju konsenzusno dogovorene indikatore kvalitete na visokoj razini u različitim područjima pedagoške prakse. Rezultati su interpretirani u skladu sa suvremenim, empirijski utvrđenim utjecajem učitelja na učenikovo učenje i ishode toga učenja. Poseban je naglasak stavljen na ponašajnu operacionalizaciju kvalitetne pedagoške prakse, kao i na načine kako se ona preklapa s konstruktom darovitosti i njezinom manifestacijom u odrasloj dobi (u kompetentnosti, u ekspertnosti, i na kraju, u eminentnosti), uz prijedlog ubrajanja obrazovanja u jedno od domena darovitosti.

education quality ; expertise ; giftedness domains ; quality educational practice

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (3)

2017.

891-917

objavljeno

1848-5189

1848-5197

10.15516/cje.v19i3.2381

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost