Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 875223

Razlike u intrinzičnoj motivaciji studentica u različitim stadijima promjene ponašanja povezanih s vježbanjem


Cvenić, Josip; Barić, Renata
Razlike u intrinzičnoj motivaciji studentica u različitim stadijima promjene ponašanja povezanih s vježbanjem // Hrvatski športskomedicinski vjesnik, 31 (2016), 22-28 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Razlike u intrinzičnoj motivaciji studentica u različitim stadijima promjene ponašanja povezanih s vježbanjem
(DIFFERENCES IN INTRINSIC MOTIVATION OF FEMALE STUDENTS IN DIFFERENT STAGES OF READINESS TO CHANGE FOR EXERCISE)

Autori
Cvenić, Josip ; Barić, Renata

Izvornik
Hrvatski športskomedicinski vjesnik (0354-0566) 31 (2016); 22-28

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Intrinzična motivacija, transteorijski model, promjena ponašanja, studentice
(Intrinsic motivation, transtheoretical model, behavioural change, female students)

Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati razlike u razini intrinzične motivacije studentica koje se, sukladno transteorijskom modelu, nalaze u različitim stadijima promjene ponašanja. Uzorak ispitanica sastojao se od 102 studentice, sa tri odjela (matematika, fizika, kemija) Sveučilišta J.J. Strossmayer u Osijeku. Za procjenu intrinziène motivacije za vježbanje upotrebljen je Upitnik intrinzične motivacije (Intrinsic Motivation Inventory - IMI) kojim se procjenjuju 4 dimenzije intrinzične motiviranosti (interes-uživanje, percipirana kompetentnost, napor-važnost, pritisak- tenzija). Kriterijsku varijablu u ovom istraživanju predstavljala je kratka verzija Skale za mjerenje procesa promjene (URICA ; University of Rhode Island Change Assessment Scale), utemeljena na transteorijskom modelu spremnosti na promjenu ponašanja povezanih sa vježbanjem. Značajnost razlika izmeðu pojedinih stadija transteorijskog modela utvrðena je univarijatnom analizom varijance (ANOVA) uz Tukey post-hoc test. Rezultati su pokazali da se studentice koje se nalaze u različitim stadijima spremnosti na promjenu ponašanja povezanih s vježbanjem statistički značajno razlikuju (p<0.05) u tri od četiri dimenzije intrinzične motivacije. Što su studentice tjelesno aktivnije njihova razina intrinzične motivacije za vježbanje je viša - osjećaju se kompetetnijima, više uživaju u vježbanju i ulažu veći trud i napor u treninge, te osjećaju manji pritisak zbog vježbanja i prilikom vježbanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Kineziološki fakultet, Zagreb