Traganja za drugačijim obrazovanjem-ima li nade? (CROSBI ID 647641)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo
Podaci o odgovornosti
Vrcelj, Sofija
hrvatski
Traganja za drugačijim obrazovanjem-ima li nade?
U radu se razmatra reduciranje obrazovanja na tehničku dimenziju, odnosno shvaćanje obrazovanja kao vođenja. Obrazovanje, shvaćeno kao vođenje odvaja mjesto svakodnevnog života i učenja određujući školu, odnosno obrazovne institucije kao jedino valjana mjesta za učenje. Na taj se način sterilizira svakodnevica i obrazovanje najčešće ne priprema za život. Za razliku od vremena kada se omasovljuje obrazovanje, zahtjevi modernog i post-modernog društva postali su tako složeni i fleksibilni pa standardizirani modeli razmišljanja ( i učenja) se javljaju kao prepreka novim strategijama djelovanja. Promijenjeni uvjeti zahtijevaju kontektualizaciju učenja u svakodnevnim životnim i radnim postavkama, odnosno različitim interakcijskim situacijama. Autorica ističe da je moguće utemeljiti drugačije obrazovanje shvaćeno kao proces kulturalne rekonstrukcije, društvene integracije te socijalizacije i individualizacije. Ovakav proces treba biti napajan kulturalnom tradicijom, dobrim odnosima i osobnim identitetima, odnosno osobnim autobiografijama. Daljnja traganja za drugačijim obrazovanjem valja usmjeriti prema mogućem čovjeku jer je mogući čovjek biće nadanja, potencijalno univerzalan sa svojim skrivenim mogućnostima učenja unutar curriculum-a vitae.
obrazovanje, socijalizacija, učenje, pedagogija
nije evidentirano
engleski
Search for Different Education - Is There Hope?
nije evidentirano
education, socialization, learning, pedagogy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
477-487.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Previšić, Vlatko ; Šoljan Nikša Nikola, Hrvatić Neven
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
978-953-99167-2-3
Podaci o skupu
Prvi kongres pedagoga Hrvatske
pozvano predavanje
19.09.2007-21.09.2007
Hrvatska