Ispitivanje sugestibilnosti djece predškolske dobi (CROSBI ID 410301)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Đumić, Tihana
Franc, Renata
Sučić, Ines
hrvatski
Ispitivanje sugestibilnosti djece predškolske dobi
Cilj istraživanja bio je provjeriti je li i u kojem stupnju sugestibilnost djece povezana sa kronološkom dobi, spolom, stupnjem kognitivnog razvoja te kreativnošću djece predškolske dobi. Željelo se utvrditi u kojem stupnju su djeca zaista podložna sugestiji tijekom ispitne situacije i jesu li navedeni faktori protektivni, odnosno rizični čimbenici sugestibilnosti. U istraživanju je sudjelovalo 92 sudionika u dobi od 4 do 7 godina, oba spola. Istraživanje je provedeno individualno. Za mjerenje sugestibilnosti korišten je Bonnov test za individualnu procjenu ispitne sugestibilnosti djece. Za ispitivanje intelektualnih sposobnosti djece korišten je Test nacrtaj čovjeka, a kreativnost je ispitana putem postojećeg predloška iz Priručnika s vježbama za poticanje kreativnog mišljenja „Možeš i drugačije“ (Cvetković-Lay i Pečjak, 2004). Roditelji su putem upitnika, koji je konstruiran za potrebe ovog istraživanja, procijenili kreativnost svoje djece te u kojem stupnju potiču odnosno ograničavaju razvoj njihove kreativnosti. Djeca iz sve tri dobne skupine su, neovisno o spolu, postizala podjednake rezultate na svim subskalama Bonnovog testa sugestibilnosti, a rezultati svih dobnih skupina su bili viši od prosjeka subskala. Pokazalo se kako ne postoji razlika u ukupnoj sugestibilnosti ovisno o spolu i dobi djece predškolske dobi. Sugestibilnost se pokazala negativno povezanom sa mentalnom dobi djece, pozitivno povezana s boljim pamćenjem, no nije se pokazala povezanom sa dječjom kreativnošću, kronološkom dobi, niti spolom. Pokazalo se da većem stupnju sugestibilnosti značajno pridonose niža mentalna dob i lošije pamćenje te viši rezultati na Upitniku kreativnosti na kojem su roditelji procjenjivali kreativnost svoje djece.
sugestibilnost ; kreativnost ; kogntivne sposobnost ; djeca predškolske dobi
nije evidentirano
engleski
Investigation of the pre-school children suggestibility
nije evidentirano
suggestibility ; creativity ; cognitive capacity ; pres-school children
nije evidentirano
Podaci o izdanju
75
15.02.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb, Hrvatska