Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvijanje logičkog mišljenja, argumentiranja i zaključivanja u početnoj nastavi matematike (CROSBI ID 410289)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kos, Sonja Razvijanje logičkog mišljenja, argumentiranja i zaključivanja u početnoj nastavi matematike / Kolar-Begović, Zdenka (mentor); Katalenić, Ana (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2015

Podaci o odgovornosti

Kos, Sonja

Kolar-Begović, Zdenka

Katalenić, Ana

hrvatski

Razvijanje logičkog mišljenja, argumentiranja i zaključivanja u početnoj nastavi matematike

Parlament i Vijeće Europske unije predlažu razvoj matematičke kompetencije kao jedne od temeljnih kompetencija za osobni razvoj i napredak u društvu. Nacionalni okvirni kurikul donesen 2011. godine kao temeljni dokument za obrazovanje učenika u osnovnim i srednjim školama Republike Hrvatske, uvažava preporučene ključne kompetencije. Matematičko područje kurikuluma organizirano je u dvije dimenzije: matematički koncepti i matematički procesi. Matematički procesi uključuju proces Logičko mišljenje, argumentiranje i zaključivanje, koji je predmet ovog istraživanja provedenog sa skupinom desetogodišnjaka s posebnim interesom za matematiku. Cilj istraživanja je bio ustanoviti koliko su odabrani zadaci i nastavne aktivnosti primjereni razvojnoj dobi učenika i doprinose li razvijanju procesa Logičkog mišljenja, argumentiranja i zaključivanja. Rezultati provedenog istraživanja ukazuju da su učenici sposobni pratiti slijed logičkog rasuđivanja, ali imaju poteškoća u komunikaciji vlastitog mišljenja i tumačenju istinitosti složenih matematičkih sudova ; u stanju su nastaviti jednostavne obrasce, ali ne i složene te primijeniti vlastita znanja i vještine tijekom aktivnog poučavanja strategijom vođenog otkrivanja kako bi prepoznali pravilnost u zadacima geometrijskog karaktera. Odabrani zadaci i nastavne aktivnosti primjerene su i poticajne za učenike te doprinose razvijanju odgovarajućih matematičkih procesa.

matematička kompetencija, matematički procesi, vođeno učenje otkrivanjem, logičko mišljenje, argumentiranje i zaključivanje, akcijsko istraživanje

nije evidentirano

engleski

Developing logical thinking, argumenting and deduction in elementary Mathematics instruction

nije evidentirano

mathematical competence, mathematical processes, guided learning by discovering, logical thinking, argumentation and reasoning, action research

nije evidentirano

Podaci o izdanju

51

03.12.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Matematika