Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 874702

Razvijanje logičkog mišljenja, argumentiranja i zaključivanja u početnoj nastavi matematike


Kos, Sonja
Razvijanje logičkog mišljenja, argumentiranja i zaključivanja u početnoj nastavi matematike 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


Naslov
Razvijanje logičkog mišljenja, argumentiranja i zaključivanja u početnoj nastavi matematike
(Developing logical thinking, argumenting and deduction in elementary Mathematics instruction)

Autori
Kos, Sonja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Mjesto
Osijek

Datum
3.12.

Godina
2015

Stranica
51

Mentor
Kolar-Begović, Zdenka

Neposredni voditelj
Katalenić, Ana

Ključne riječi
Matematička kompetencija, matematički procesi, vođeno učenje otkrivanjem, logičko mišljenje, argumentiranje i zaključivanje, akcijsko istraživanje
(Mathematical competence, mathematical processes, guided learning by discovering, logical thinking, argumentation and reasoning, action research)

Sažetak
Parlament i Vijeće Europske unije predlažu razvoj matematičke kompetencije kao jedne od temeljnih kompetencija za osobni razvoj i napredak u društvu. Nacionalni okvirni kurikul donesen 2011. godine kao temeljni dokument za obrazovanje učenika u osnovnim i srednjim školama Republike Hrvatske, uvažava preporučene ključne kompetencije. Matematičko područje kurikuluma organizirano je u dvije dimenzije: matematički koncepti i matematički procesi. Matematički procesi uključuju proces Logičko mišljenje, argumentiranje i zaključivanje, koji je predmet ovog istraživanja provedenog sa skupinom desetogodišnjaka s posebnim interesom za matematiku. Cilj istraživanja je bio ustanoviti koliko su odabrani zadaci i nastavne aktivnosti primjereni razvojnoj dobi učenika i doprinose li razvijanju procesa Logičkog mišljenja, argumentiranja i zaključivanja. Rezultati provedenog istraživanja ukazuju da su učenici sposobni pratiti slijed logičkog rasuđivanja, ali imaju poteškoća u komunikaciji vlastitog mišljenja i tumačenju istinitosti složenih matematičkih sudova ; u stanju su nastaviti jednostavne obrasce, ali ne i složene te primijeniti vlastita znanja i vještine tijekom aktivnog poučavanja strategijom vođenog otkrivanja kako bi prepoznali pravilnost u zadacima geometrijskog karaktera. Odabrani zadaci i nastavne aktivnosti primjerene su i poticajne za učenike te doprinose razvijanju odgovarajućih matematičkih procesa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek