Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Asimptota i asimptotsko ponašanje – didaktička transpozicija objekta znanja u gimnazijskom obrazovanju u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 410287)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Katalenić, Ana Asimptota i asimptotsko ponašanje – didaktička transpozicija objekta znanja u gimnazijskom obrazovanju u Republici Hrvatskoj / Čižmešija, Aleksandra ; Milin Šipuš, Željka (mentor); Zagreb, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb, . 2017

Podaci o odgovornosti

Katalenić, Ana

Čižmešija, Aleksandra ; Milin Šipuš, Željka

hrvatski

Asimptota i asimptotsko ponašanje – didaktička transpozicija objekta znanja u gimnazijskom obrazovanju u Republici Hrvatskoj

Asimptota i asimptotsko ponašanje objekti su matematičkog znanja prisutni u različitim područjima matematike. Asimptotsko ponašanje istaknuto je svojstvo nekih funkcija i krivulja te važan alat za opisivanje i rješavanje raznovrsnih matematičkih i izvanmatematičkih problema. Različitost pristupa kojima se ostvaruje te širok spektar sadržaja i područja nastave matematike s kojima se može povezati, odnosno u kojima je relevantan objekt znanja, asimptotu čine zanimljivim objektom istraživanja. U ovom doktorskom radu istražena je i opisana didaktička transpozicija tog objekta znanja u gimnazijskom obrazovanju u Republici Hrvatskoj. Teorijski okvir unutar kojega je provedeno ovo istraživanje jest antropološka teorija didaktike (ATD), koju je razvio francuski matematičar Yves Chevallard početkom 1980-tih godina za potrebe istraživanja matematičkog obrazovanja. Pregled relevantne svjetske znanstvene literature ukazuje na to da su malobrojna istraživanja fokusirana na opisivanje asimptote kao objekta znanja. Osobito nedostaje onih u kojima se sagledavaju različiti aspekti tog matematičkog pojma te njihov međusobni utjecaj, odnosno različiti konteksti u kojima je taj pojam relevantan. Osim toga, ovo je prvo istraživanje u Republici Hrvatskoj kojim se tema iz gimnazijskog matematičkog obrazovanja teorijski utemeljeno adresira i povezuje s inicijalnim sveučilišnim obrazovanjem nastavnika matematike. Istraživanje je provedeno u skladu s odabranim teorijskim okvirom i obuhvaća tri faze: analizu udžbenika, upitnike sa studentima nastavničkog smjera matematike i intervju sa znanstvenicima. Izgrađen je referentni epistemološki model za objekt znanja asimptote koji je usklađen sa zahtjevima znanja za poučavanje te podržan akademskim znanjem i saznanjima epistemoloških istraživanja.

asimptota, asimptotsko ponašanje, gimnazijsko obrazovanje, matematičko obrazovanje, didaktička transpozicija, antropološka teorija didaktike (ATD), referentni epistemološki model (REM)

nije evidentirano

engleski

Asymptote and asymptotic behavior – didactic transposition in general secondary education in Croatia

nije evidentirano

Asymptote, asymptotic behaviour, secondary education, mathematical education, didactical transposition, anthropological theory of the didactics (ATD), reference epistemological model (REM).

nije evidentirano

Podaci o izdanju

154

15.03.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Matematika

Poveznice