Paradigma suvremenosti u nastavi glazbenih škola (CROSBI ID 647553)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Sesar, Marko
hrvatski
Paradigma suvremenosti u nastavi glazbenih škola
Suvremenost se definira kao nešto što ide s vremenom, što drži korak s vremenom, što je moderno. (Anić, Klaić, Domović 2003, 1509) Stoga se može reći kako paradigma suvremenosti u današnjem globalizacijskome vremenu svakodnevno nosi i prediktira pozitivne ali i negativne utjecaje u svakome segmentu života i življenja pa se na toj osnovi suvremenosti i nastava u glazbenim školama također svakodnevno suočava s tim. U radu se problematizira paradigma tradicionalnoga i suvremenog pristupa planiranja i izvedbe nastave u glazbenim školama te u kojoj je mjeri potrebno zadržati neke tradicionalne pristupe u radu ili ih je potrebno mijenjati i „modernizirati“ s obzirom na važeće ishode učenja. Budući da se suvremena škola temelji na nastavi usmjerenoj na učenika gdje je školovanje izazovno i veselo, gdje su učenici aktivno uključeni u planiranje, provedbu i evaluaciju nastave a težište se nastave nalazi na procesima učenja i cjelovitom razvoju učenika, korelacijom nastavnoga plana i programa glazbenih škola s važećim Nacionalnim okvirnim kurikulumom u radu se prikazuje zastupljenost paradigme suvremenosti u planiranju i izvođenju nastavnoga procesa glazbenih škola. Mijenjanje socijalnih oblika rada nastavnika te razvoj i rad na vlastitim pedagoškim kompetencijama – uz sve druge preduvjete – osigurava nastavu onakvu kakva se priželjkuje paradigmom suvremenosti. Upravo kontinuiranim radom na vlastitim kompetencijama svaki nastavnik može na najbolji mogući način odgovoriti na sve zahtjeve suvremene škole i na taj način osigurati da se nastava odvija na obostranu korist učenika i nastavnika. Svakome glazbenom pedagogu uspješnost nastave, koju treba osigurati kroz ostvarivanje ciljeva i ishoda učenja, treba biti osnovna aktivnost u radu, stoga paradigma suvremene škole, kao nešto što donosi promjene, što je moderno, što drži korak s vremenom, treba biti prožeta kroz svaki segment nastave i u glazbenoj školi pritom ne zanemarujući u potpunosti određene tradicionalne vrijednosti i iskustva.
glazbena škola ; nastava ; pedagoške kompetencije ; suvremena škola
nije evidentirano
engleski
The paradigm of contemporariness in music school classes
nije evidentirano
contemporary school, classes, music school, pedagogical competences
nije evidentirano
Podaci o prilogu
147-147.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Tamara Gazdić-Alerić ; Majda Rijavec
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-77-9
Podaci o skupu
Istraživanja glazbenih paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
predavanje
13.04.2015-15.04.2015
Opatija, Hrvatska