Iluzija linearnosti: usporedba hrvatskih i njemačkih učenika (CROSBI ID 647477)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Marković, Martina ; Pavlin-Bernardić, Nina
hrvatski
Iluzija linearnosti: usporedba hrvatskih i njemačkih učenika
Iluzija linearnosti u matematičkim zadacima odnosi se na pogrešnu primjenu linearnog modela u zadacima koji zahtijevaju nelinearno rezoniranje. Brojna istraživanja pokazuju da mnogi srednjoškolci, pa čak i studenti, nisu uspješni u rješavanju zadataka koji se tiču neproporcionalnih odnosa. Cilj ovog istraživanja bio je usporediti učenike iz Hrvatske i Njemačke u rješavanju nelinearnih zadataka, kao i ispitati razlike s obzirom na vrstu gimnazije, spol i dob. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 238 sudionika (od čega 42.8% djevojaka), koji su bili učenici drugih i četvrtih razreda, i to iz jedne hrvatske opće gimnazije, jedne hrvatske matematičko-informatičke gimnazije te jedne njemačke opće gimnazije iz pokrajine Bavarske. Sudionici su rješavali listu od 15 problemskih matematičkih zadataka (5 linearnih zadataka, 5 nelinearnih zadataka površine, 5 nelinearnih zadataka volumena). Iako su sve skupine učenika bile podložne iluziji linearnosti, pokazalo se da su učenici matematičko-informatičke gimnazije očekivano najuspješnije riješili nelinearne zadatke, a slijede ih učenici njemačke gimnazije, dok su učenici hrvatske opće gimnazije bili značajno lošiji od prve dvije skupine. Usporedbom kurikuluma dviju zemalja i istraživanjima nastavničkih praksi djelomično se može objasniti ovakav rezultat, što naglašava problem načina obrazovanja u području rješavanja problemskih matematičkih zadataka. Istraživanjem je potvrđena hipoteza o prednosti mladića ispred djevojaka u rješavanju nelinearnih zadataka na uzorku općih gimnazija iz Hrvatske i Njemačke, dok u hrvatskoj matematičko-informatičkoj gimnaziji takva razlika ne postoji. Na uzorku potonje gimnazije i one iz Njemačke potvrđena je hipoteza o većoj uspješnosti starijih učenika, koja se može pripisati njihovom većem iskustvu u rješavanju problemskih zadataka.
iluzija linearnosti ; matematički zadaci
nije evidentirano
engleski
Illusion of linearity: The comparison between Croatian and German students
nije evidentirano
illusion of linearity ; mathematical problems
nije evidentirano
Podaci o prilogu
246-246.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka
Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž.
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
1849-6946
Podaci o skupu
23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
poster
06.04.2017-08.04.2017
Zagreb, Hrvatska