Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Iluzija linearnosti: usporedba hrvatskih i njemačkih učenika (CROSBI ID 647477)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Marković, Martina ; Pavlin-Bernardić, Nina Iluzija linearnosti: usporedba hrvatskih i njemačkih učenika // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž. (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 246-246

Podaci o odgovornosti

Marković, Martina ; Pavlin-Bernardić, Nina

hrvatski

Iluzija linearnosti: usporedba hrvatskih i njemačkih učenika

Iluzija linearnosti u matematičkim zadacima odnosi se na pogrešnu primjenu linearnog modela u zadacima koji zahtijevaju nelinearno rezoniranje. Brojna istraživanja pokazuju da mnogi srednjoškolci, pa čak i studenti, nisu uspješni u rješavanju zadataka koji se tiču neproporcionalnih odnosa. Cilj ovog istraživanja bio je usporediti učenike iz Hrvatske i Njemačke u rješavanju nelinearnih zadataka, kao i ispitati razlike s obzirom na vrstu gimnazije, spol i dob. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 238 sudionika (od čega 42.8% djevojaka), koji su bili učenici drugih i četvrtih razreda, i to iz jedne hrvatske opće gimnazije, jedne hrvatske matematičko-informatičke gimnazije te jedne njemačke opće gimnazije iz pokrajine Bavarske. Sudionici su rješavali listu od 15 problemskih matematičkih zadataka (5 linearnih zadataka, 5 nelinearnih zadataka površine, 5 nelinearnih zadataka volumena). Iako su sve skupine učenika bile podložne iluziji linearnosti, pokazalo se da su učenici matematičko-informatičke gimnazije očekivano najuspješnije riješili nelinearne zadatke, a slijede ih učenici njemačke gimnazije, dok su učenici hrvatske opće gimnazije bili značajno lošiji od prve dvije skupine. Usporedbom kurikuluma dviju zemalja i istraživanjima nastavničkih praksi djelomično se može objasniti ovakav rezultat, što naglašava problem načina obrazovanja u području rješavanja problemskih matematičkih zadataka. Istraživanjem je potvrđena hipoteza o prednosti mladića ispred djevojaka u rješavanju nelinearnih zadataka na uzorku općih gimnazija iz Hrvatske i Njemačke, dok u hrvatskoj matematičko-informatičkoj gimnaziji takva razlika ne postoji. Na uzorku potonje gimnazije i one iz Njemačke potvrđena je hipoteza o većoj uspješnosti starijih učenika, koja se može pripisati njihovom većem iskustvu u rješavanju problemskih zadataka.

iluzija linearnosti ; matematički zadaci

nije evidentirano

engleski

Illusion of linearity: The comparison between Croatian and German students

nije evidentirano

illusion of linearity ; mathematical problems

nije evidentirano

Podaci o prilogu

246-246.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka

Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž.

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

1849-6946

Podaci o skupu

23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

poster

06.04.2017-08.04.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija