Uloga ciljeva postignuća u odnosu između osjetljivosti na potkrepljenje i uključenosti u učenje fizike (CROSBI ID 647474)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Putarek, Vanja ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Rovan, Daria
hrvatski
Uloga ciljeva postignuća u odnosu između osjetljivosti na potkrepljenje i uključenosti u učenje fizike
Ciljevi postignuća odnose se na svrhu bavljenja akademskim aktivnostima i određuju interpretacije tih aktivnosti. Prema 2x2 modelu ciljeva postignuća (Elliot i McGregor, 2001), postoje četiri cilja postignuća koji su određeni s obzirom na standard na temelju kojeg osoba procjenjuje svoju kompetentnost (ovladavanje/izvedba) i valenciju (uključivanje/izbjegavanje). Nadalje, prema hijerarhijskom modelu ciljeva postignuća (Elliot, 1997), među antecedentima ciljeva postignuća navode se neurofiziološke predispozicije, poput osjetljivosti na potkrepljenje koja predstavlja individualne razlike u djelovanju triju motivacijskih sustava: sustava bihevioralne aktivacije (BAS) koji se aktivira na pozitivne i pojedincu privlačne podražaje, zatim sustava bihevioralne inhibicije (BIS) koji predstavlja osjetljivost na nejednoznačne i konfliktne informacije, te sustava borba-bijeg-zamrzavanje (FFFS) koji je povezan s averzivnim podražajima, poput prijetnji i bolnih podražaja. Konačno, hijerarhijski model ciljeva postignuća pretpostavlja da ciljevi postignuća djeluju na procese i ishode povezane s postignućem, među kojima su bihevioralna, kognitivna i emocionalna uključenost učenika u učenje i nastavu. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti na koji način ciljevi postignuća posreduju u odnosu između pojedinih sustava osjetljivosti na potkrepljenje i različitih aspekata uključenosti, i to u području fizike. U istraživanju je sudjelovalo 299 učenika drugog i trećeg razreda opće gimnazije. Učenici su ispunili upitnike kojima je mjerena njihova osjetljivost na potkrepljenje u različitim životnim situacijama, ciljevi postignuća u fizici te uključenost u učenje fizike. Rezultati medijacijskih analiza pokazuju da BAS preko izraženijih ciljeva ovladavanja putem uključivanja predviđa veću kognitivnu i emocionalnu uključenost te preko izraženijih ciljeva ovladavanja putem izbjegavanja predviđa manju emocionalnu uključenost. S druge strane, BIS preko izraženijih ciljeva izvedbe putem izbjegavanja predviđa manju emocionalnu uključenost.
ciljevi postignuća, osjetljivost na potkrepljenje, uključenost, fizika
nije evidentirano
engleski
The role of achievement goals in the relationship between reinforcement sensitivity and engagement in learning physics
nije evidentirano
achievement goals, reinforcement sensitivity, engagement, physics
nije evidentirano
Podaci o prilogu
183-183.
2017.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka
Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž.
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
1849-6946
Podaci o skupu
23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
predavanje
06.04.2017-08.04.2017
Zagreb, Hrvatska