Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 874186

Uloga ciljeva postignuća u odnosu između osjetljivosti na potkrepljenje i uključenosti u učenje fizike


Putarek, Vanja; Pavlin-Bernardić, Nina; Rovan, Daria
Uloga ciljeva postignuća u odnosu između osjetljivosti na potkrepljenje i uključenosti u učenje fizike // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž. (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 183-183 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 874186 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga ciljeva postignuća u odnosu između osjetljivosti na potkrepljenje i uključenosti u učenje fizike
(The role of achievement goals in the relationship between reinforcement sensitivity and engagement in learning physics)

Autori
Putarek, Vanja ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Rovan, Daria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž. - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017, 183-183

Skup
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 6. - 8. 4. 2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
ciljevi postignuća, osjetljivost na potkrepljenje, uključenost, fizika
(achievement goals, reinforcement sensitivity, engagement, physics)

Sažetak
Ciljevi postignuća odnose se na svrhu bavljenja akademskim aktivnostima i određuju interpretacije tih aktivnosti. Prema 2x2 modelu ciljeva postignuća (Elliot i McGregor, 2001), postoje četiri cilja postignuća koji su određeni s obzirom na standard na temelju kojeg osoba procjenjuje svoju kompetentnost (ovladavanje/izvedba) i valenciju (uključivanje/izbjegavanje). Nadalje, prema hijerarhijskom modelu ciljeva postignuća (Elliot, 1997), među antecedentima ciljeva postignuća navode se neurofiziološke predispozicije, poput osjetljivosti na potkrepljenje koja predstavlja individualne razlike u djelovanju triju motivacijskih sustava: sustava bihevioralne aktivacije (BAS) koji se aktivira na pozitivne i pojedincu privlačne podražaje, zatim sustava bihevioralne inhibicije (BIS) koji predstavlja osjetljivost na nejednoznačne i konfliktne informacije, te sustava borba-bijeg-zamrzavanje (FFFS) koji je povezan s averzivnim podražajima, poput prijetnji i bolnih podražaja. Konačno, hijerarhijski model ciljeva postignuća pretpostavlja da ciljevi postignuća djeluju na procese i ishode povezane s postignućem, među kojima su bihevioralna, kognitivna i emocionalna uključenost učenika u učenje i nastavu. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti na koji način ciljevi postignuća posreduju u odnosu između pojedinih sustava osjetljivosti na potkrepljenje i različitih aspekata uključenosti, i to u području fizike. U istraživanju je sudjelovalo 299 učenika drugog i trećeg razreda opće gimnazije. Učenici su ispunili upitnike kojima je mjerena njihova osjetljivost na potkrepljenje u različitim životnim situacijama, ciljevi postignuća u fizici te uključenost u učenje fizike. Rezultati medijacijskih analiza pokazuju da BAS preko izraženijih ciljeva ovladavanja putem uključivanja predviđa veću kognitivnu i emocionalnu uključenost te preko izraženijih ciljeva ovladavanja putem izbjegavanja predviđa manju emocionalnu uključenost. S druge strane, BIS preko izraženijih ciljeva izvedbe putem izbjegavanja predviđa manju emocionalnu uključenost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nina Pavlin-Bernardić (autor)

Avatar Url Vanja Putarek (autor)

Avatar Url Daria Rovan (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Putarek, Vanja; Pavlin-Bernardić, Nina; Rovan, Daria
Uloga ciljeva postignuća u odnosu između osjetljivosti na potkrepljenje i uključenosti u učenje fizike // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž. (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 183-183 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Putarek, V., Pavlin-Bernardić, N. & Rovan, D. (2017) Uloga ciljeva postignuća u odnosu između osjetljivosti na potkrepljenje i uključenosti u učenje fizike. U: Arambašić, L., Erceg, I. & Kamenov, Ž. (ur.)23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka.
@article{article, year = {2017}, pages = {183-183}, keywords = {ciljevi postignu\'{c}a, osjetljivost na potkrepljenje, uklju\v{c}enost, fizika}, title = {Uloga ciljeva postignu\'{c}a u odnosu izme\dju osjetljivosti na potkrepljenje i uklju\v{c}enosti u u\v{c}enje fizike}, keyword = {ciljevi postignu\'{c}a, osjetljivost na potkrepljenje, uklju\v{c}enost, fizika}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, year = {2017}, pages = {183-183}, keywords = {achievement goals, reinforcement sensitivity, engagement, physics}, title = {The role of achievement goals in the relationship between reinforcement sensitivity and engagement in learning physics}, keyword = {achievement goals, reinforcement sensitivity, engagement, physics}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font